99,00 zł
78,00 zł z VAT
Zestaw drewnianych klocków sensorycznych Safari jest przeznaczony dla dzieci powyżej 1 roku życia. Dobrze sprawdzi się także w przedszkolach, na zajęciach pedagogicznych oraz podczas ćwiczeń integracji sensorycznej.
Zestaw klocków Safari składa się z 12 elementów o różnych kształtach. Wśród nich są typowe sześciany i prostopadłościany, ale też walce, półokręgi, które mogą utworzyć tęczę i kwiat z nawlekanymi krążkami. Niektóre klocki mają wewnątrz otwory z koralikami, a jeden – z imitacją lusterka. Całość ma za zadanie dostarczyć bodźców wzrokowych, słuchowych i dotykowych.
Z zastosowaniem zestawu, oprócz ćwiczeń motoryki małej i koordynacji można także poszerzać wiedzę o przyrodzie. Klocki są kolorowe, a znajdujące się na nich nadruki lwa i tukana zachęcą do zabawy.
Zestaw klocków z koralikami i innymi elementami do stymulacji rąk pozwala doskonalić motorykę małą. Sprawdzi się także jako jeden z elementów terapii ręki.
Zestaw jest przeznaczony dla dzieci powyżej 1 roku życia.
Zestaw klocków sensorycznych Safari jest wykonany z drewna, co docenią zwłaszcza placówki pracujące w nurcie pedagogiki Montessori.
Klocki sensoryczne Safari mają elementy do dodatkowej stymulacji receptorów dotykowych w obrębie rąk.
Koraliki i okręgi nawleczone na sznurek mogą pełnić funkcję grzechotki do stymulacji zmysłu słuchu. Łącznie z innymi elementami zestawu całość jest przygotowana do integrowania bodźców słuchowych z dotykowymi i wzrokowymi.
Przedszkolaki podczas zabaw zestawem klocków Safari mogą uczyć się rozróżniać bryły między sobą i sortować elementy pod względem podobieństwa kształtu.
Klocki wypełnione koralikami i specjalnym lusterkiem to propozycja do wykorzystania podczas terapii SI. Klocki sensoryczne stymulują zmysł wzroku, słuchu i dotyku, co przyda się w poradniach na zajęciach integracji sensorycznej i w domowych zabawach.
Chwytanie klocków o różnym kształcie, poruszanie koralikami i nawlekanymi krążkami to ćwiczenia doskonalące motorykę małą. Sprawność ręki, połączona ze stymulacją receptorów dotykowych to ważne przygotowanie do kolejnych zadań manualnych, w tym przedszkolnych i szkolnych.
Budowanie konstrukcji z klocków o różnych kształtach rozwija orientację przestrzenną. Dziecko w takich zabawach może poznać pojęcia dotyczące relacji przestrzennych, takie jak „na”, „nad”, „pod”, „obok”, „przed” i „za”. Bryły przestrzenne kloców mogą być także wstępem do nauki kształtów.
Zabawa klockami to dobre ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. W tworzeniu z klocków układanki dziecko ćwiczy także precyzję, koncentrację uwagi i cierpliwość.
Zestaw drewnianych klocków sensorycznych Safari to dobry pomysł na przeprowadzenie zajęć przedszkolnych o tematyce przyrodniczej. Mając przed sobą klocki z podobizną lwa i tukana dzieci chętnie wysłuchają opowieści o Afryce i o tym, jakie zwierzęta tam żyją. Na bazie nowo zdobytej wiedzy przeprowadzić można wiele ciekawych zabaw.
Dziecko z wykorzystaniem zestawu ma za zadanie ułożyć miejsca, w których spędza czas lew i tukan. Dla tukana może stworzyć wysoką wieżę, wiedząc, że ptaki lubią przesiadywać na drzewach. W pobliżu pasować będzie element z kwiatem. Z kolei dla lwa można ułożyć „plac zabaw”.
Z dostępnych elementów dziecko może ułożyć swój ogród zoologiczny. Dla zwierząt stworzy stanowiska do karmienia, poidełka, a także miejsca do zabawy. Dodatkowo można użyć też innych materiałów, spoza zestawu, takich jak np. papier kolorowy lub plastelina/masa piaskowa. To właśnie z nich warto przygotować np. drzewa (palmy), oazę i inne elementy pasujące do stylu safari.
Pomiędzy tukanem a lwem można rozłożyć różnokształtne klocki i podawać dziecku wskazówki, jaką ścieżką kierować się, by zwierzaki mogły się spotkać. Polecenia mogą brzmieć następująco: „przeskocz/przefruń skarpę”, „przejdź obok wałka z lusterkiem”, „skręć w prawo”, „skręć w lewo” itp. W ten sposób, między kolejnymi elementami dziecko dotrze do celu.
12 drewnianych, różnokształtnych, kolorowych klocków, a wśród nich m.in.:
Wiek: powyżej 12 miesiąca życia
Materiał: drewno syntetyczne
Wymiary (zależne od kształtu), np.: