Zestaw aktywności Smart Toss™ - wczesne wspomaganie rozwoju

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: LEARNING RESOURCES
  • Kod producenta: 765023810479

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 349,00 zł brutto
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 349,00 zł z VAT

  • Cena produktu z transportem od: 372,00 zł z VAT – Kurier - DPD<br/>Bezpłatny transport już od 700,00 zł

    Cena produktu z transportem od:
    372,00 zł z VAT – Kurier - DPD
    Bezpłatny transport już od 700,00 zł

Dla kogo?

Zestaw aktywności Smart Toss™ to zabawka przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. Produkt oddziałuje na dzieci wielostronnie, wpływa na ich ogólny rozwój oraz jest pomocny podczas nauki. Rzucanie woreczków do otworów rozwija motorykę małą dziecka. Konieczność kontroli wzrokowej rzucanego woreczka i otworu rozwija także percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację i skupienie. Woreczki można wykorzystać również do ćwiczeń motoryki dużej.

Zabawka ma 4 plansze, co umożliwia połączenie ćwiczeń motorycznych z nauką. Dzięki planszom dziecko uczy się nazywać i rozpoznawać liczby, kolory i kształty. Na woreczkach znajdują się liczby, które mogą posłużyć do nauki liczenia oraz dodawania i odejmowania.

Zabawka wpływa na aktywność fizyczną dziecka. Można ją wykorzystać podczas zajęć ruchowych, muzycznych, a także relaksacyjnych. Sprawdzi się ona także u dzieci z różnymi zaburzeniami, np. u dzieci z ADHD. Wewnątrz woreczków znajduje się fasola, przez co zabawka oddziałuje także na zmysł słuchu i dotyku dziecka, woreczki będą więc przydatne na zajęciach integracji sensorycznej.

Produkt znajdzie zastosowanie na zajęciach wychowania fizycznego, na świetlicy oraz podczas konkursów i zabaw szkolnych. Zabawkę wykorzystać można zarówno do zabawy samodzielnej, jak i grupowej. Zapewni ona atrakcyjną zabawę w domu, w której może brać udział cała rodzina. Produkt będzie ciekawym elementem wyposażenia szkół, przedszkoli, placówek kształcenia specjalnego oraz placówek terapeutycznych.

Zabawka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.

 

 

 

85-edukacja-przedszkolna2 Edukacja przedszkolna

Produkt może stanowić ciekawy element wyposażenia przedszkoli.

87-edukacja-wczesnoszkolna-klasa-1-3-szkola-podstawowa2 Edukacja wczesnoszkolna

Zabawkę mogą wykorzystać do nauki i zabawy dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

18-koncentracja-pamiec-skupienie3 Skupienie i koncentracja

Rzucanie woreczków do celu rozwija u dziecka koncentrację i skupienie.

27-motoryka-duza-koordynacja-ruchowa2 Motoryka duża

Rzucanie woreczkami do celu, ćwiczenia oraz zabawy ruchowe z woreczkami rozwijają motorykę dużą dziecka.

28-motoryka-mala-terapia-reki Motoryka mała

Woreczki można wykorzystać do ćwiczeń palców, nadgarstków i całych dłoni.

36-nauka-mieszania-sie-barw-nauka-kolorow Nauka kolorów

Woreczki i otwory na planszach są różnokolorowe, co umożliwia naukę nazywania i rozróżniania kolorów.

47-od-3-roku-zycia Od 3 roku życia

Zestaw aktywności przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 lat.

51-percepcja-sluchowa-zmysl-sluchu2 Percepcja słuchowa

Potrząsanie woreczkami z fasolą oddziałuje na zmysł słuchu dziecka.

53-percepcja-wzrokowa-zmysl-wzroku2 Percepcja wzrokowa

Wyszukiwanie elementów na planszy oraz rzucanie woreczkami do celu rozwija u dziecka percepcję wzrokową.

56-praca-w-grupie-komunikacja Zabawa w grupie

Produkt świetnie się sprawdzi podczas zabaw grupowych oraz zabaw z całą rodziną.

67-umiejetnosci-matematyczne-dodawanie-liczenie-tworzenie-wzorow-i-sekwencji-kategoryzowanie2 Kształtowanie umiejętności matematycznych

Przy pomocy zabawki dziecko może rozwijać umiejętności matematyczne takie jak: rozróżnianie kształtów, przeliczanie przedmiotów, dodawanie, odejmowanie oraz orientacja przestrzenna.

77-zmysl-dotyku Dotyk

Woreczki wypełnione fasolą oddziałują na zmysł dotyku dziecka, sprawdzą się więc na zajęciach integracji sensorycznej.

 

Dlaczego warto?

  • Rozwój motoryki dużej i małej

Głównym celem zabawki jest wrzucanie woreczków do otworów z odległości dostosowanej do możliwości dziecka. Dziecko musi więc wykonać odpowiedni ruch ręką i właściwie pokierować swoim ciałem, aby woreczek wpadł do otworu. Musi też określić, jak dużej siły powinno ono użyć, aby woreczek znalazł się w odpowiednim miejscu – rzut nie może być za słaby ani za mocny. Same woreczki można wykorzystać także do ćwiczeń palców, nadgarstków i całej dłoni oraz różnego rodzaju ćwiczeń rozwijających motorykę dużą, np. podrzucanie woreczków z przysiadem, przenoszenie woreczków na wskazanej części ciała, przerzucanie woreczków stopami za głowę w leżeniu na plecach.

 

Głównym celem zabawki jest wrzucanie woreczków do otworów z odległości dostosowanej do możliwości dziecka.

 

  • Rozwój percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

Rzucanie woreczkiem do celu wymaga kontroli wzrokowej zarówno rzucanego woreczka, jak i otworu, w którym powinien się on znaleźć. Plansze wchodzące w skład zestawu mają różne wzory, dzięki czemu oddziałują dodatkowo na percepcję wzrokową: dziecko może celować woreczkiem w konkretny miejsce, np. w otwór z trójkątem, otwór w kolorze zielonym lub otwór z liczbą 5. Zanim dziecko wykona rzut, musi najpierw odnaleźć na planszy właściwy otwór, a dopiero potem wykonać rzut.

 

  • Nauka rozpoznawania kolorów

Zarówno woreczki, jak i elementy na planszy mają różne kolory. Dzięki temu dziecko może w przyjemny sposób nauczyć się rozróżniania barw. Dziecko może nazywać kolory, łączyć w pary woreczki w tych samych kolorach, wskazywać, w jakim kolorze są otwory z liczbami lub figurami geometrycznymi oraz podawać kolor otworu, do którego wrzuciło ono woreczek.

 

Zarówno woreczki, jak i elementy na planszy mają różne kolory.

 

  • Nauka przeliczania, dodawania i odejmowania

Zabawka może posłużyć do kształtowania pojęć matematycznych. Woreczki można podzielić na 2 zbiory, które dziecko przeliczy i wskaże, w którym jest mniej, a w którym jest więcej elementów. Woreczki sprawdzą się także podczas nauki dodawania i odejmowania. Młodsze dziecko może dodawać lub odejmować elementy nie sugerując się znajdującymi się na woreczkach liczbami, natomiast starsze mogą wykonywać działania z wykorzystaniem liczb znajdujących się na woreczkach.

 

  • Dla dzieci nadpobudliwych

Zabawka sprawdzi się u dzieci nadaktywnych ruchowo, np. u dzieci z ADHD. Oprócz samych rzutów do celu można dodatkowo stworzyć tor ćwiczeń z wykorzystaniem woreczków oraz różnego rodzaju zabawy ruchowe. Dzięki zabawce dziecko będzie mogło spożytkować nadmiar energii i nieco się wyciszyć. U dzieci nadaktywnych psychoruchowo często występują również zaburzenia koncentracji uwagi. Rzucanie do celu będzie jednocześnie ćwiczeniem terapeutycznym – rozwija ono u dziecka skupienie i koncentrację uwagi.

 

Zabawka sprawdzi się u dzieci nadaktywnych ruchowo, np. u dzieci z ADHD.

 


Pomysły na zabawę


  • Matematyka z woreczkami – rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej, spostrzegawczości, koncentracji i skupienia, nauka dodawania i odejmowania

Woreczki włożone są do torby. Dziecko losuje 2 woreczki. Dodaje do siebie lub odejmuje znajdujące się na nich liczby, a następnie wrzuca jeden z woreczków w miejsce na planszy, które przedstawia wynik działania. Jeśli wynik jest większy, niż liczby na planszy, dziecko dodaje do siebie cyfry wyniku. Np. jeśli po dodaniu 2 liczb wyjdzie dziecku liczba 15, to dziecko dodaje do siebie 1 i 5, po czym wrzuca woreczek w otwór z liczbą 6.

 

  • Gra w kolory - rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej, spostrzegawczości, koncentracji i skupienia, nauka nazywania i rozróżniania kolorów, ćwiczenia orientacji przestrzennej

Dziecko stoi w pewnej odległości od planszy z kolorami. Bierze do ręki woreczek, mówi, jaki ma kolor i odszukuje ten sam kolor na planszy. Opisuje, gdzie znajduje się otwór w kolorze woreczka, podając jego położenie. Następnie stara się trafić woreczkiem w otwór. Zabawa kończy się, gdy wszystkie otwory zostaną zapełnione.

 

Rzucanie do celu będzie jednocześnie ćwiczeniem terapeutycznym – rozwija ono u dziecka skupienie i koncentrację uwagi.

 

  • Tor ćwiczeń z woreczkami - rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej, spostrzegawczości, koncentracji i skupienia

Dziecko pokonuje tor ćwiczeń według instrukcji nauczyciela. Wszystkie ćwiczenia w torze wymagają wykorzystania woreczków. Ćwiczenia dostosowane są do możliwości i potrzeb dziecka. Może to być np. podrzucanie woreczka oburącz oraz prawą lub lewą ręką, wrzucanie woreczków do szarfy przy pomocy palców stóp, przenoszenie woreczka na głowie lub na stopie tak, żeby nie spadł, przerzucanie woreczka stopami za głowę w pozycji leżącej. Ostatnim elementem toru są rzuty woreczkami w otwory na planszy. Zabawa kończy się, gdy dziecko wykona poprawnie cały tor ćwiczeń.

 

  • Lustro – rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej

Dzieci dobierają się w pary, każde dziecko otrzymuje woreczek. Pierwsze dziecko z pary wykonuje dowolne ruchy i ćwiczenia z woreczkiem. Zadaniem drugiego dziecka jest dokładne odwzorowanie ruchów kolegi.

 

Co zawiera?

  • Składana tablica,

  • 4 plansze,

  • 12 woreczków z fasolą,

  • przewodnik po aktywnościach.

 

Główne informacje

  • Wymiary tablicy: 60 x 50 cm.

  • Wypełnienie woreczków: fasola.

  • Wiek: produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 lat.

  • Tablicę można złożyć na płasko, posiada uchwyt do przenoszenia oraz kieszenie do przechowywania woreczków.

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej