169,00 zł z VAT
Zegar odliczający z dźwiękiem i sygnałem świetlnym to ciekawa pomoc dydaktyczna pomagająca utrwalić dzieciom naukę zegara oraz pojęcia z nim związane. Może wspomagać naukę wskazywania minut i być dodatkiem do nauki na standardowym zegarze. Umożliwia dostrzeżenie mijającego czasu. Uczy dzieci wykonywania zadań w określonym czasie i punktualności.
Zegar daje dzieciom możliwość zanalizowania, ile czasu potrzebują na wykonanie danej czynności, dzięki czemu mogą ją odpowiednio zaplanować, aby zdążyć na czas. Zegar może być wykorzystywany zarówno w przedszkolu, jak i w szkołach podstawowych. Może znaleźć zastosowanie podczas różnego rodzaju zajęć, np. pracy w grupach lub parach, pracy indywidualnej czy podczas zajęć sportowych.
Uczy też stosowania się do określonych reguł. Z zegara mogą korzystać również dorośli – może być przez nich wykorzystany np. jako minutnik podczas gotowania czy pieczenia ciasta. Zegar posiada 3 rodzaje alarmu: dźwiękowy, dźwiękowy + świetlny oraz świetlny. Produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.
Produkt posiada Certyfikat CE – bezpieczny dla dzieci.
Produkt może być ciekawym elementem wyposażenia Sali przedszkolnej
Produkt jest przydatny podczas zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym
Ćwiczenia z wykorzystaniem zegara kształtują u dzieci umiejętność logicznego myślenia.
Zegar może być pomocny podczas zajęć ruchowych, lekcji wychowania fizycznego oraz ćwiczeń z zakresu motoryki dużej.
Środek można wykorzystywać podczas ćwiczeń motoryki małej i terapii ręki.
Produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 lat.
Wbudowany w zegar alarm można wykorzystać podczas ćwiczeń z zakresu percepcji słuchowej.
Jeśli dziecko opanuje umiejętność odczytywania godzin w systemie 12- i 24- godzinnym, musi nauczyć się odczytywać też minuty. To zadanie często sprawia dzieciom trudność. Dzieci mają problem z zapamiętaniem, że w przypadku odczytywania minut odcinek między jedną a drugą cyfrą na zegarze to 5 minut. Trudno im też określić, ile tych minut minęło, ze względu na to, że inne cyfry widzą na zegarze, a inne należy odczytać, np. gdy długa wskazówka zegara znajduje się na cyfrze 3, to oznacza to, że minęło 15 minut.
Zegar odliczający jest więc świetnym narzędziem umożliwiającym dzieciom zrozumienie, w jaki sposób należy odczytywać czas. Zegar odliczający nie ma na swojej tarczy wskazówek i cyfr takich, jak na zegarze tradycyjnym. Jednocześnie czas, jaki może on odmierzyć to 1 godzina, w związku z czym łatwo go można porównać z godziną na standardowym zegarze. Większe odcinki są na nim oznaczone co 5 minut i cyfra przy każdym dużym odcinku wzrasta o 5, a więc w ten sposób, jak powinny być odczytywane godziny na zegarze. Wykorzystując zwykły zegar i zegar odliczający, można dokładnie przeanalizować kolejne odcinki czasu. Dzięki temu uczniowi łatwiej będzie skojarzyć cyfrę na zegarze z ilością minut, którą ta cyfra oznacza i opanowanie umiejętności odczytywania godziny na zegarze.
Wykorzystując tradycyjny zegar i zegar odliczający dzieci mogą utrwalić pojęcia takie, jak: „minuta”, „kwadrans”, „za piętnaście…”, „wpół do…”, „za 5 wpół do…”, „5 po wpół do…”.
Zegar odliczający może być wykorzystywany podczas zadań wykonywanych „na czas”. Umożliwia to dzieciom dostrzeżenie, ile czasu potrzebują na wykonanie danego zadania, dzięki czemu mogą nauczyć się planować swoją pracę tak, aby czas, jaki mają na wykonanie zadania był wystarczający.
Zegar odliczający jest świetnym środkiem przydatnym podczas zajęć sportowych oraz lekcji wychowania fizycznego. Może posłużyć do odmierzania czasu, przez jaki należy wykonywać dane ćwiczenie. Za jego pomocą można też określić, np. które dziecko wykonało ćwiczenie najszybciej. Chęć otrzymania pierwszego miejsca motywuje dzieci do działania i bardziej się one starają. Jest to jednocześnie dobry sposób na wprowadzenie pojęcia „zdrowej rywalizacji”.
Produkt może być wykorzystywany również w domu. Świetnie sprawdza się jako minutnik - po przeminięciu wyznaczonego czasu włącza się sygnał dźwiękowy, może być on również w połączeniu z sygnałem świetlnym. Jest więc przydatny np. podczas pieczenia ciasta czy ciasteczek – po włączeniu się sygnału dźwiękowego wiemy, że ciasto jest już gotowe i można wyłączyć piekarnik. Dorosły może go wykorzystać do indywidualnej pracy, jednak może to być okazja do spędzania wspólnego czasu z dziećmi i nauki wykonywania prostych potraw czy deserów.
Ćwiczenia „na czas” z wykorzystaniem zegara odliczającego uczą pracy według określonych zasad i kształtują nawyk stosowania się do nich.
W pudełku znajdują się kartki z cyframi od 1 do 12 lub od 1 do 24. Cyfry te oznaczają godziny (w zależności od stopnia trudności można zastosować system 12- lub 24-godzinny). Na zegarze odliczającym nauczyciel ustawia pokrętło na wybraną przez siebie liczbę – ustawienie to określa minuty. Zadaniem dziecka jest wylosowanie z pudełka kartki oznaczającej godzinę, odczytanie liczby znajdującej się na zegarze odliczającym i ustawienie godziny na zegarze tradycyjnym, np. dziecko wylosowało kartkę z liczbą 2, a z zegara odliczającego odczytało cyfrę 45. Musi więc ustawić na standardowym zegarze godzinę 2:45.
Nauczyciel zadaje pytania typu: „ile czasu zajmuje…?” lub „co można robić przez…minut?”. Dziecko odpowiada na pytania. Można tu wprowadzić też uproszczoną wersję tego zadania- dziecko zamiast samodzielnie wymyślać odpowiedzi może posługiwać się obrazkami przedstawiającymi czynności.
Dziecko otrzymuje 2 zestawy kart. Pierwszy z nich zawiera określenia typu „minuta”, „kwadrans”, drugi natomiast wartości oznaczające określenia z pierwszego zestawu, np. „60 sekund”, „15 minut”. Zadaniem dziecka jest dopasowanie określenia do wartości, może je również ustawić na zegarze.
Dzieci dobierają się w pary. Nauczyciel ustawia zegar odliczający odpowiedni czas. Jedno dziecko wykonuje wybrane przez nauczyciela ćwiczenie (np. przysiady) przez wskazaną ilość czasu (np.5 minut). Drugie dziecko liczy, ile razy jego kolega wykonał ćwiczenie. Koniec wykonywania ćwiczenia następuje po usłyszeniu sygnału dźwiękowego. Następnie dzieci wymieniają się zadaniami.
Zabawa ta może być wykonywana w domu lub placówce szkolnej czy przedszkolnej. Konieczna jest kontrola osoby dorosłej, niektóre etapy pracy mogą być wykonywane wyłącznie przez osobę dorosłą. W zależności od wieku dzieci mogą same wykonać masę na ciasteczka według instrukcji i pod nadzorem osoby dorosłej lub też dorosły wykonuje masę, a dzieci jedynie wykrawają ciasteczka. Na czas wstawienia ciasteczek do piekarnika można ustawić zegar. Po sygnale dźwiękowym wiadomo, że ciasteczka są już gotowe i można wyłączyć piekarnik. Podczas pieczenia się ciasteczek dzieci mogą obserwować przesuwające się pokrętło – dzięki temu wiedzą, ile czasu zostało do całkowitego upieczenia się ciasteczek. Gotowe ciastka wyjmuje z piekarnika wyłącznie osoba dorosła.
Ilość elementów: 1.
Materiał: materiał syntetyczny, metal.
Wymiary: 16 x 3,5 cm.
Wiek: produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.
Środki ostrożności: produkt jest nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3 roku życia – ryzyko zadławienia lub uduszenia ze względu na obecność małych elementów.
Produkt posiada Certyfikat CE – bezpieczny dla dzieci.
Zegar posiada wieszak i stopkę.
3 funkcje alarmu: dźwiękowy, dźwiękowy + świetlny, świetlny.
Ustawianie czasu za pomocą pokrętła, łatwy w obsłudze.
Zasilany na baterie.