Zegar odliczający z dźwiękiem i sygnałem świetlnym

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: EDUPLAY
  • Kod producenta: 4260372712048

  • Historia ceny
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 169,00 zł z VAT

  • Cena produktu z transportem od: 184,90 zł z VAT – Paczkomat InPost<br/>Bezpłatny transport już od 200,00 zł

    Cena produktu z transportem od:
    184,90 zł z VAT – Paczkomat InPost
    Bezpłatny transport już od 200,00 zł

Dla kogo?

Zegar odliczający z dźwiękiem i sygnałem świetlnym to ciekawa pomoc dydaktyczna pomagająca utrwalić dzieciom naukę zegara oraz pojęcia z nim związane. Może wspomagać naukę wskazywania minut i być dodatkiem do nauki na standardowym zegarze. Umożliwia dostrzeżenie mijającego czasu. Uczy dzieci wykonywania zadań w określonym czasie i punktualności.

Zegar daje dzieciom możliwość zanalizowania, ile czasu potrzebują na wykonanie danej czynności, dzięki czemu mogą ją odpowiednio zaplanować, aby zdążyć na czas. Zegar może być wykorzystywany zarówno w przedszkolu, jak i w szkołach podstawowych. Może znaleźć zastosowanie podczas różnego rodzaju zajęć, np. pracy w grupach lub parach, pracy indywidualnej czy podczas zajęć sportowych.

Uczy też stosowania się do określonych reguł. Z zegara mogą korzystać również dorośli – może być przez nich wykorzystany np. jako minutnik podczas gotowania czy pieczenia ciasta. Zegar posiada 3 rodzaje alarmu: dźwiękowy, dźwiękowy + świetlny oraz świetlny. Produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.

 

 

 

8-certyfikat-bezpieczenstwa-dobra-jakosc-bezpieczny-produkt Certyfikat bezpieczeństwa

Produkt posiada Certyfikat CE – bezpieczny dla dzieci.

85-edukacja-przedszkolna2 Edukacja przedszkolna

Produkt może być ciekawym elementem wyposażenia Sali przedszkolnej

87-edukacja-wczesnoszkolna-klasa-1-3-szkola-podstawowa2 Edukacja wczesnoszkolna

Produkt jest przydatny podczas zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym

24-logiczne-myslenie Logiczne myślenie

Ćwiczenia z wykorzystaniem zegara kształtują u dzieci umiejętność logicznego myślenia.

27-motoryka-duza-koordynacja-ruchowa2 Motoryka duża

Zegar może być pomocny podczas zajęć ruchowych, lekcji wychowania fizycznego oraz ćwiczeń z zakresu motoryki dużej.

28-motoryka-mala-terapia-reki Motoryka mała, terapia ręki

Środek można wykorzystywać podczas ćwiczeń motoryki małej i terapii ręki.

47-od-3-roku-zycia Od 3 roku życia

Produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 lat.

51-percepcja-sluchowa-zmysl-sluchu2 Percepcja słuchowa

Wbudowany w zegar alarm można wykorzystać podczas ćwiczeń z zakresu percepcji słuchowej.

 

Dlaczego warto?

  • Utrwalenie umiejętności odczytywania godziny na zegarze

Jeśli dziecko opanuje umiejętność odczytywania godzin w systemie 12- i 24- godzinnym, musi nauczyć się odczytywać też minuty. To zadanie często sprawia dzieciom trudność. Dzieci mają problem z zapamiętaniem, że w przypadku odczytywania minut odcinek między jedną a drugą cyfrą na zegarze to 5 minut. Trudno im też określić, ile tych minut minęło, ze względu na to, że inne cyfry widzą na zegarze, a inne należy odczytać, np. gdy długa wskazówka zegara znajduje się na cyfrze 3, to oznacza to, że minęło 15 minut.

Zegar odliczający jest więc świetnym narzędziem umożliwiającym dzieciom zrozumienie, w jaki sposób należy odczytywać czas. Zegar odliczający nie ma na swojej tarczy wskazówek i cyfr takich, jak na zegarze tradycyjnym. Jednocześnie czas, jaki może on odmierzyć to 1 godzina, w związku z czym łatwo go można porównać z godziną na standardowym zegarze. Większe odcinki są na nim oznaczone co 5 minut i cyfra przy każdym dużym odcinku wzrasta o 5, a więc w ten sposób, jak powinny być odczytywane godziny na zegarze. Wykorzystując zwykły zegar i zegar odliczający, można dokładnie przeanalizować kolejne odcinki czasu. Dzięki temu uczniowi łatwiej będzie skojarzyć cyfrę na zegarze z ilością minut, którą ta cyfra oznacza i opanowanie umiejętności odczytywania godziny na zegarze.

 

 

  • Utrwalenie pojęć i określeń związanych z czasem

Wykorzystując tradycyjny zegar i zegar odliczający dzieci mogą utrwalić pojęcia takie, jak: „minuta”, „kwadrans”, „za piętnaście…”, „wpół do…”, „za 5 wpół do…”, „5 po wpół do…”.

 

  • Planowanie czasu

Zegar odliczający może być wykorzystywany podczas zadań wykonywanych „na czas”. Umożliwia to dzieciom dostrzeżenie, ile czasu potrzebują na wykonanie danego zadania, dzięki czemu mogą nauczyć się planować swoją pracę tak, aby czas, jaki mają na wykonanie zadania był wystarczający.

 

  • Pomoc podczas zajęć sportowych oraz wprowadzenie pojęcia „zdrowej rywalizacji”

Zegar odliczający jest świetnym środkiem przydatnym podczas zajęć sportowych oraz lekcji wychowania fizycznego. Może posłużyć do odmierzania czasu, przez jaki należy wykonywać dane ćwiczenie. Za jego pomocą można też określić, np. które dziecko wykonało ćwiczenie najszybciej. Chęć otrzymania pierwszego miejsca motywuje dzieci do działania i bardziej się one starają. Jest to jednocześnie dobry sposób na wprowadzenie pojęcia „zdrowej rywalizacji”.

Zegar odliczający z dźwiękiem i sygnałem świetlnym

  • Przydatny w kuchni

Produkt może być wykorzystywany również w domu. Świetnie sprawdza się jako minutnik - po przeminięciu wyznaczonego czasu włącza się sygnał dźwiękowy, może być on również w połączeniu z sygnałem świetlnym. Jest więc przydatny np. podczas pieczenia ciasta czy ciasteczek – po włączeniu się sygnału dźwiękowego wiemy, że ciasto jest już gotowe i można wyłączyć piekarnik. Dorosły może go wykorzystać do indywidualnej pracy, jednak może to być okazja do spędzania wspólnego czasu z dziećmi i nauki wykonywania prostych potraw czy deserów.

 

  • Przestrzeganie określonych zasad

Ćwiczenia „na czas” z wykorzystaniem zegara odliczającego uczą pracy według określonych zasad i kształtują nawyk stosowania się do nich.

 


Pomysły na zabawę


  • Która godzina? – utrwalanie umiejętności odczytywania godziny na zegarze w systemie 12- i 24-godzinnym

W pudełku znajdują się kartki z cyframi od 1 do 12 lub od 1 do 24. Cyfry te oznaczają godziny (w zależności od stopnia trudności można zastosować system 12- lub 24-godzinny). Na zegarze odliczającym nauczyciel ustawia pokrętło na wybraną przez siebie liczbę – ustawienie to określa minuty. Zadaniem dziecka jest wylosowanie z pudełka kartki oznaczającej godzinę, odczytanie liczby znajdującej się na zegarze odliczającym i ustawienie godziny na zegarze tradycyjnym, np. dziecko wylosowało kartkę z liczbą 2, a z zegara odliczającego odczytało cyfrę 45. Musi więc ustawić na standardowym zegarze godzinę 2:45.

 

  • Dopasuj czynność do czasu – utrwalanie wiadomości związanych z czasem, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia

Nauczyciel zadaje pytania typu: „ile czasu zajmuje…?” lub „co można robić przez…minut?”. Dziecko odpowiada na pytania. Można tu wprowadzić też uproszczoną wersję tego zadania- dziecko zamiast samodzielnie wymyślać odpowiedzi może posługiwać się obrazkami przedstawiającymi czynności.

Zegar odliczający z dźwiękiem i sygnałem świetlnym

  • Dopasuj ilość minut do określenia – kształtowanie słownictwa związanego z czasem, utrwalanie umiejętności odczytywania godzin na zegarze

Dziecko otrzymuje 2 zestawy kart. Pierwszy z nich zawiera określenia typu „minuta”, „kwadrans”, drugi natomiast wartości oznaczające określenia z pierwszego zestawu, np. „60 sekund”, „15 minut”. Zadaniem dziecka jest dopasowanie określenia do wartości, może je również ustawić na zegarze.

 

  • Ćwiczenia ruchowe – ćwiczenia motoryki dużej, kształtowanie sprawności fizycznej, kształtowanie pojęcia „zdrowej rywalizacji” oraz uczciwości

Dzieci dobierają się w pary. Nauczyciel ustawia zegar odliczający odpowiedni czas. Jedno dziecko wykonuje wybrane przez nauczyciela ćwiczenie (np. przysiady) przez wskazaną ilość czasu (np.5 minut). Drugie dziecko liczy, ile razy jego kolega wykonał ćwiczenie. Koniec wykonywania ćwiczenia następuje po usłyszeniu sygnału dźwiękowego. Następnie dzieci wymieniają się zadaniami.

 

  • Wspólne pieczenie ciasteczek – ćwiczenie motoryki małej, stosowanie się do zasad, praca według podanej instrukcji, kształtowanie umiejętności współpracy z innymi osobami

Zabawa ta może być wykonywana w domu lub placówce szkolnej czy przedszkolnej. Konieczna jest kontrola osoby dorosłej, niektóre etapy pracy mogą być wykonywane wyłącznie przez osobę dorosłą. W zależności od wieku dzieci mogą same wykonać masę na ciasteczka według instrukcji i pod nadzorem osoby dorosłej lub też dorosły wykonuje masę, a dzieci jedynie wykrawają ciasteczka. Na czas wstawienia ciasteczek do piekarnika można ustawić zegar. Po sygnale dźwiękowym wiadomo, że ciasteczka są już gotowe i można wyłączyć piekarnik. Podczas pieczenia się ciasteczek dzieci mogą obserwować przesuwające się pokrętło – dzięki temu wiedzą, ile czasu zostało do całkowitego upieczenia się ciasteczek. Gotowe ciastka wyjmuje z piekarnika wyłącznie osoba dorosła.

 

Główne informacje

Ilość elementów: 1.

Materiał: materiał syntetyczny, metal.

Wymiary: 16 x 3,5 cm.

Wiek: produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.

Środki ostrożności: produkt jest nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3 roku życia – ryzyko zadławienia lub uduszenia ze względu na obecność małych elementów.

Produkt posiada Certyfikat CE – bezpieczny dla dzieci.

Zegar posiada wieszak i stopkę.

3 funkcje alarmu: dźwiękowy, dźwiękowy + świetlny, świetlny.

Ustawianie czasu za pomocą pokrętła, łatwy w obsłudze.

Zasilany na baterie.

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej