119,00 zł z VAT
Piaskowy sensoryczny zestaw Playfoam to wielofunkcyjny komplet przeznaczony dla przedszkolaków od 3 roku życia. Zabawy z wykorzystaniem piaskowej masy plastycznej, stempli i innych narzędzi to pomysł na ćwiczenia motoryki małej. W zabawie doskonalona jest także siła palców i mięśni ręki, co może być włączone również do terapii rehabilitacyjnej.
Z zestawem można bawić się na różne sposoby, rozwijając przy tym m.in. koordynację oko-ręka i kreatywność. Oddziaływanie zagniatanej masy piaskowej na receptory dotyku może być użyte także podczas terapii Integracji Sensorycznej.
Zestaw może służyć do domowych zabaw pod nadzorem rodziców, a także do wyposażenia przedszkoli, gabinetów pedagogicznych i poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Piaskowy zestaw sensoryczny pozwala ćwiczyć motorykę małą na wiele różnych sposobów. Zagniatanie masy plastycznej i używanie dołączonych do kompletu narzędzi może być także elementem terapii ręki.
Zestaw jest przeznaczony dla przedszkolaków, aby kształtować umiejętności ważne przed pójściem do szkoły.
Ze względu na wielkość elementów i strukturę masy piaskowej produkt może być używany przez dzieci od 3 roku życia.
Piaskowy zestaw sensoryczny może w ciekawy sposób wzbogacić terapię SI. Plastyczna masa piaskowa dostarcza bodźców dotykowych dla rąk.
Zestaw można wykorzystać na wiele sposobów, a lepienie i tworzenie obrazów z masy piaskowej rozwija kreatywność.
Zabawy z Piaskowym sensorycznym zestawem, dzięki dołączonym do kompletu narzędziom pozwalają ćwiczyć koordynację wzrokowo-ruchową.
W zestawie znajduje się masa piaskowa w 3 kolorach: różowym, zielonym i niebieskim. Może to służyć do nauki rozpoznawania tych barw i poszukiwania w otoczeniu przedmiotów o tym samym kolorze.
Motorykę małą można ćwiczyć także w lubianych przez dzieci zabawach z masą piaskową! Zagniatanie masy, formowanie z niej kształtów, wyciskanie kształtów specjalnymi nożycami, a także wałkowanie, pieczętowanie i rzeźbienie w masie to czynności, dzięki którym doskonalona jest czynność ręki. Dołączone do kompletu nożyce, uchwyt z łopatką i wałkiem oraz radełko pozwolą ćwiczyć różne rodzaje chwytu i angażować rękę na wiele sposobów.
Elementy tych czynności będą przydatne na dalszych etapach rozwoju, gdyż przygotują rękę do nauki pisania, do prac plastycznych i innych czynności szkolnych.
Kolejną umiejętnością, którą za pomocą zestawu można ćwiczyć w przygotowaniu do nauki szkolnej, jest koordynacja wzrokowo-ruchowa. To również jest ważne w pisaniu i przepisywaniu tekstu z tablicy. Współpracę ręki z bodźcami odbieranymi przez narząd wzroku można ćwiczyć, m.in. próbując zmieścić jak najwięcej pieczątek na rozwałkowanej masie piaskowej. Podobnie jest w zabawach z użyciem radełka i specjalnych nożyc. Wszystkie te czynności, wykonywane rękami odbywają się przy kontroli wzroku, dzięki czemu dziecko uczy się synchronizować to w zabawie.
Masa piaskowa może być wykorzystywana również do ćwiczeń sensorycznych. Jej struktura dostarcza bodźców dotykowych, co może być przydatne w terapii SI, a także podczas wspierania prawidłowego rozwoju dziecka.
Masa piaskowa to nie tylko tworzywo wykorzystywane podczas zajęć z pedagogiem i w czasie terapii ręki. Sprawdza się także w terapii rehabilitacyjnej. Zagniatanie masy piaskowej można włączyć w usprawnianie dzieci z obniżonym napięciem mięśni rąk. Wybrane czynności z wykorzystaniem Piaskowego sensorycznego zestawu mogą być przydatne także w rehabilitacji przedszkolaków po złamaniach w obrębie dłoni, na etapie pracy nad powrotem funkcji ręki po zdjęciu unieruchomienia (np. gipsu/ortezy).
Tworzenie obrazka na rozwałkowanej masie piaskowej, wykorzystując do tego fale rysowane radełkiem i wzory odbijane pieczątką to pole do rozwoju kreatywności u przedszkolaka. Kreatywnym zabawom sprzyjają narzędzia dołączone do zestawu, dzięki którym za każdym razem można stworzyć inne dzieło.
Piaskowy sensoryczny zestaw został doceniony przez Good Toy Guide (produkt otrzymał rekomendację) oraz Bizzie Baby (złota nagroda w kategorii zabawek dla przedszkolaków i zabawek specjalnych).
W zabawie dziecko przyjmuje rolę piekarza lub cukiernika. Zadaniem będzie zrobienie np. ciasteczek, ciasta lub ozdobionego mazurka wielkanocnego. Za pomocą radełka można przygotowywać też „ciasto” na faworki lub rogaliki. Można pokazać wcześniej dziecku na ilustracjach (lub podczas wspólnej zabawy w kuchni), jak wygląda tworzenie takich wypieków i jakie czynności wykonuje się po kolei, począwszy od zagniatania składników, przez wałkowanie ciasta, aż po zdobienie. Ciasteczka z masy piaskowej mogą mieć różne kształty, wzory i kolory (w zestawie dostępne są 3 kolory plastycznej masy: różowy, zielony i niebieski).
Równocześnie warto włączyć element edukacji dla bezpieczeństwa tłumacząc, że substancje używane w zabawach są niejadalne. Następnie, w ramach poszerzania wiedzy o zawodach, można wytłumaczyć dziecku, na czym polega praca piekarza i cukiernika.
Dziecko początkowo rozwałkowuje masę piaskową, a następnie, za pomocą pieczątek i innych narzędzi tworzy obraz. Przykładowo, można podać motyw przewodni, np. „plaża”, gdzie dziecko będzie mogło wyrysować fale, lub „łąka” – gdzie masę można zapełnić motywem kwiatów.
Innym pomysłem jest lepienie z masy plastycznej. Warto także pozwolić dziecku na dowolność wyboru techniki, przedstawiając temat pracy i dostarczając materiały. Dzięki temu przedszkolak rozwija swoją kreatywność, a przy tym ćwiczy motorykę małą i koordynację.
Plastyczną masę piaskową w 3 kolorach (różowym, zielonym i niebieskim)
2 stemple
1 nożyce do wyciskania kształtów
1 narzędzie dwustronne: wałek/łopata
1 radełko mające na uchwycie kształty do odciskania
Wiek: od 3 roku życia
Uwaga: masa piaskowa może barwić powierzchnie, dlatego należy zabezpieczyć je przed rozpoczęciem zabawy