119,00 zł
75,00 zł z VAT
Motoryczny jeżyk „Spike” to produkt przeznaczony dla dzieci powyżej 1,5 roku życia. Jest to zabawka rozwojowa, która pozytywnie wpływa na kształtowanie nowych umiejętności dziecka. Zachęca go do manipulowania przedmiotami, rozwija jego ciekawość i pobudza go do kreatywnych zabaw.
Jeżyk stworzony został przede wszystkim do ćwiczenia motoryki małej. Umieszczając igły na grzbiecie jeżyka, dziecko ćwiczy prawidłowy chwyt, a także sprawność nadgarstków i całych dłoni. Wielkość igieł sprawia, że maluch bez trudności chwyci je małą rączką. Umieszczanie elementów w otworach pomaga także budować siłę mięśni dziecka. Dopasowywanie elementów do otworów na grzbiecie jeża rozwija percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Zabawka wykonana jest z twardego, wytrzymałego plastiku, dzięki czemu sprawdzi się u dzieci ze wzmożonym napięciem mięśniowym. Kolorowe elementy zabawki sprawiają, że dziecku łatwiej będzie nauczyć się nazywać i rozpoznawać kolory. Produkt można wykorzystać także do nauki i zabawy u dzieci w wieku przedszkolnym. Przy pomocy jeżyka dziecko może kształtować orientację w schemacie ciała. Kolorowe igły będą przydatne do nauki przeliczania, prostych obliczeń matematycznych oraz tworzenia zbiorów.
Jeżyka można wykorzystać także na lekcjach przyrody jako wprowadzenie do zajęć na temat zwierząt leśnych, przygotowań zwierząt do zimy, ekosystemów. Zabawkę znajdzie zastosowanie także na zajęciach terapeutycznych z zakresu motoryki małej. Produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 18 miesięcy.
Jeżyk znajdzie zastosowanie podczas zajęć dzieci w wieku przedszkolnym.
Zabawkę wykorzystać można jako wprowadzenie do zajęć przyrodniczych w klasach 1-3.
Chwytanie kolców całą dłonią oraz umieszczanie ich na grzbiecie jeża jest ćwiczeniem rozwijającym motorykę małą.
Jeżyk oraz kolce mają różne kolory, mogą więc posłużyć do nauki nazywania i rozróżniania barw.
Zabawka przeznaczona jest dla dziecka powyżej 18 miesiąca życia.
Umieszczanie igieł w otworach na grzbiecie jeża jest ćwiczeniem rozwijającym percepcję wzrokową.
Jeżyk posłużyć może do nauki przeliczania, dodawania i odejmowania, tworzenia zbiorów oraz kształtowania orientacji w schemacie ciała.
Bardzo ważne jest rozwijanie motoryki małej już u najmłodszych dzieci. Manipulowanie przedmiotami wpływa nie tylko na ich zdolności manualne, ale pobudza też ciekawość świata i chęć poznawania nowych rzeczy. Najmłodsze dzieci poznają otaczający go świat przede wszystkim za pomocą dotyku. Jeżyk jest więc świetną zabawką wspierającą rozwój dziecka i oddziałującą na jego małą motorykę. Pomaga ona w kształtowaniu sprawności dłoni i siły mięśni. Jeżyk uczy dziecko także prawidłowego chwytu. Zwiększanie sprawności rąk oddziałuje z kolei na nabywanie nowych umiejętności.
Zabawka posłużyć może do nauki rozróżniania barw. Igły jeża są w kolorze pomarańczowym, fioletowym, czerwonym i zielonym. Dodatkowe kolory znajdują się na jeżu: brązowy, biały i czarny.
Jeżyk może posłużyć dzieciom w wieku przedszkolnym do nauki części ciała. Dziecko może wskazywać i nazywać części ciała na jeżu, a następnie na własnym ciele. Naukę nazywania części ciała można połączyć z podawaniem czynności, jakie mogą być przez nie wykonywane.
Zabawa motorycznym jeżykiem może być wprowadzeniem do różnego rodzaju zajęć z zakresu przyrody. Lekcje te mogą dotyczyć np. zwierząt leśnych, przygotowań zwierząt do zimy, zachowania w lesie oraz lasu jako ekosystemu. Dzieci mogą także porównywać ze sobą zwierzęta, wskazywać podobieństwa i różnice, gromadzić wiadomości na temat domów i pożywienia zwierząt.
Motoryczny jeżyk rozwija motorykę małą i buduje siłę mięśni. Jest też zabawką, która sprawdzi się u dzieci, których napięcie mięśniowe jest zbyt duże. Jeżyk wykonany jest z twardego, wytrzymałego plastiku, dzięki czemu dziecko może się swobodnie bawić bez obawy o zniszczenie zabawki.
Jeżyk podczas spaceru pogubił wszystkie igły. Dziecko musi pomóc jeżykowi je odnaleźć i umieścić z powrotem na grzbiecie. Igły pochowane są po całej sali. W zależności od wieku i możliwości dziecka mogą być one schowane w bardziej lub mniej widocznym miejscu. W przypadku ukrycia igieł w niewidocznych miejscach można zastosować reguły takie jak przy zabawie w „ciepło-zimno”. Młodsze dziecko może od razu umieścić znalezioną igłę na grzbiecie jeża. W wersji dla starszych dzieci należy najpierw przeliczyć ilość otworów na grzbiecie jeżyka, następnie odszukać wszystkie igły, a na koniec umieścić wszystkie elementy na grzbiecie zwierzątka.
Przed dzieckiem leżą ilustracje przedstawiające różne czynności. Dziecko wybiera jeden obrazek, mówi, jaka czynność została na nim przedstawiona, a następnie określa, którą częścią ciała została dana czynność wykonana. Następnie pokazuje tę część ciała na jeżu oraz na własnym ciele. Zabawa kończy się, gdy wszystkie obrazki zostaną omówione.
Zadaniem dziecka jest narysowanie jeża według instrukcji nauczyciela. Dla ułatwienia przed dzieckiem może stać motoryczny jeżyk. Nauczyciel podaje po kolei części ciała jeża. Następnie poleca dziecku narysować inne elementy obrazka, np. trawa, drzewo, słońce, chmury, kwiatki. Stosuje przy tym określenia związane z położeniem przedmiotów: „nad”, „pod”, „obok”, „pomiędzy”, „przy”, „po prawej stronie”, „po lewej stronie”. Narysowaną ilustrację dziecko koloruje również według instrukcji nauczyciela.
Dziecko losuje 2 kartoniki z obrazkami w tematyce lasu oraz 2 kartoniki z liczbami. Zadaniem dziecka jest stworzenie zadania tekstowego oraz działania do niego. Treść zadania musi dotyczyć wylosowanych elementów. Jeśli dziecku obliczenia sprawiają trudność, może do liczenia wykorzystać igły jeża.
Dziecko losuje kilka kartoników w tematyce leśnej. Układa je w rzędzie w dowolnej kolejności, a następnie tworzy krótką historyjkę, w której muszą znaleźć się wszystkie wylosowane elementy. Głównym bohaterem historii jest jeż.
Dwuczęściowy jeż,
Ilość elementów: 14.
Materiał: plastik.
Wielkość jeża: 15 cm.
Jeż jest rozkładany, igły można przechowywać wewnątrz jeża.
Wiek: produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 18 miesiąca życia.