119,00 zł
99,00 zł z VAT
Magnetyczne owoce do nauki ułamków to zestaw kolorowych elementów przedstawiających okrągłe plastry owoców podzielone na części. Jeden z nich – kiwi – obrazuje cały, okrągły plaster, a pozostałe elementy to cząstki owocowych plastrów obrazujące ułamki.
Okrągły plaster arbuza podzielony jest na 2 połówki, plaster pomarańczy na 3 cząstki, plaster ananasa – na ćwiartki, kokosa – na 6 części, a limonki – na 8 kawałków. To wszystko służy do przedstawienia dzieciom, co oznacza ułamek ½, ⅓, ¼, ⅙ i ⅛. Ułamki pokazane na owocach będą dla dziecka łatwiejsze do zrozumienia.
Cały zestaw ma bardzo atrakcyjną kolorystykę i grafikę – z pewnością zachęci każdego ucznia do nauki przez zabawę. Magnetyczne owoce są przyciągane przez tablicę szkolną, co można wykorzystać w czasie lekcji. W domu z zestawem można bawić się, układając cząstki owocowych plastrów w całość na ściance lodówki.
Magnetyczne owoce do nauki ułamków są przeznaczone dla dzieci od 6 roku życia. Sprawdzą się zwłaszcza w szkołach podstawowych dla uczniów klas 1 – 3. Zestaw będzie także atrakcyjnym sposobem na utrwalanie nauki w domu.
Magnetyczne owoce do nauki ułamków są skierowane do dzieci od 6 roku życia. Zestaw będzie szczególnie przydatny w edukacji wczesnoszkolnej podczas wprowadzania pojęcia ułamków.
Podstawową funkcją Magnetycznych owoców jest wspomaganie nauki matematyki. Z pomocą zestawu dziecku łatwiej zrozumieć pojęcie ułamka, a także porównywać ułamki między sobą, skracać je i sprowadzać do wspólnego mianownika.
Nauka ułamków z zestawem Magnetycznych owoców doskonali umiejętność logicznego myślenia. To dzięki logice dziecko prawidłowo porównuje, jaką część plastra owocu stanowią jego cząstki i znajduje podobieństwa, sprowadzając ułamki do wspólnego mianownika.
Dobieranie cząstek z 24 elementów zestawu i układanie z nich całych okrągłych plastrów owoców to sposób na rozwijanie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Sortowanie elementów zestawu na cząstki tworzące poszczególne plastry owoców może być jednym z pierwszych elementów zabawy z wykorzystaniem zestawu. Dla dzieci, które naukę ułamków mają jeszcze przed sobą, będzie to dobry trening dopasowywania cząstek do właściwego owocu.
Korzystanie z pomocy dydaktycznych podczas zajęć szkolnych wpływa pozytywnie na koncentrację uczniów na omawianej tematyce. Przyda się to w zagadnieniach matematycznych, do których konieczne jest skupienie uwagi.
Dzięki przedstawieniu ułamków na owocach, pojęcie ułamka przechodzi z formy abstrakcyjnej do postaci zrozumiałej dla dziecka. W elementach zestawu uczeń rozpozna swoje ulubione owoce i chętnie będzie dopasowywać części, aby każdy z owocowych plastrów został złożony w całość. W taki sposób dziecko nauczy się, że połówka okrągłego plastra owocu to ½, a ćwiartka to inaczej ¼. Z Magnetycznymi owocami łatwiej pokazać dziecku także, że ⅓ to nic innego, jak jedna z cząstek plastra pomarańczy podzielonego na 3 części. I podobnie z kolejnymi ułamkami. Następnym etapem mogą być pierwsze próby tworzenia równań.
Z Magnetycznymi owocami do nauki ułamków można wprowadzić także zagadnienie sprowadzania ułamków do wspólnego mianownika. Jest to możliwe, kiedy dziecko zauważy, że ½ okrągłego plastra arbuza oznacza jego połowę, ale 2 z 4 cząstek plastra ananasa (2/4) to również połowa. Na tej podstawie można postawić równość między ½ a 2/4. W dalszej nauce można ćwiczyć analogicznie np. z 3/6 kokosa i 4/8 limonki. Zobaczenie takich równości na magnetycznych częściach przedstawiających plastry owoców będzie dobrze objaśniać to zagadnienie.
Magnetyczne owoce do nauki ułamków, których głównym zadaniem jest rozwój umiejętności matematycznych, mogą spełniać także inne ważne funkcje. W czasie układania owoców zestawu na tablicy lub na lodówce, warto wprowadzić elementy edukacji o zdrowym odżywianiu. Kształtowanie dobrych nawyków jedzenia owoców i warzyw już u 6-latków i uczniów klas wczesnoszkolnych jest ważnym elementem, który pozwoli wypracować prawidłowe nawyki żywieniowe już od dzieciństwa. Opowiadając dzieciom, ile cennych składników mineralnych i witamin zawierają owoce i warzywa, zaznaczając, że są one konieczne dla dobrego samopoczucia i zdrowia, pomoże zachęcić dzieci do jedzenia owoców np. w ramach drugiego śniadania.
Przyciąganie Magnetycznych owoców do nauki ułamków przez tablicę lub lodówkę pomoże pokazać dzieciom, na czym polega zjawisko przyciągania magnetycznego. Dzieci lubią odkrywanie nowych rzeczy i urozmaicanie nauki i zabaw, co można zrobić, włączając magnetyzm do rachunków matematycznych.
Magnetyczne owoce do nauki ułamków to pomoc edukacyjna, która poza nauką matematyki doskonali koordynację wzrokowo-ruchową i zdolności percepcyjne. Ma to miejsce wtedy, gdy dziecko z 24 części zestawu sortuje elementy na grupy dla każdego z 6 owoców.
Układanie przepisu na sałatkę owocową na tablicy lub na lodówce, a następnie przyrządzanie sałatki z pomocą rodzica lub nauczyciela to propozycja atrakcyjnej zabawy, spełniającej równocześnie wiele celów edukacyjnych. Zabawa polega na tym, że rodzic lub nauczyciel przygotowuje wcześniej plastry owoców podzielone na cząstki (obrane ze skórki) i układa je na talerzykach. Następnie, na tablicy lub na lodówce umieszcza przepis na sałatkę owocową złożony z Magnetycznych owoców do nauki ułamków. Znajduje się tam np. 1/3 lub 2/3 pomarańczy, ¼ ananasa itd. Dziecko zgodnie z przepisem umieszcza w misce odpowiednie składniki. W zabawie tej najprzyjemniejsze jest zakończenie: po prawidłowym przyrządzeniu sałatki dzieci zjadają przygotowany przez siebie przysmak.
Dzieci z wykorzystaniem elementów zestawu układają cząstki plastrów owoców w taki sposób, aby każdy z nich był kompletnie złożony. Następnie porównują, z ilu części składa się każdy z nich. Po tym zapisują pod każdym owocem na tablicy lub na kartce znaki równości: 1 cały owocowy plaster (kiwi) = 2 x ½ plastra arbuza (czyli 1 = 2/2). To z kolei można przyrównać do 3 cząstek plastra pomarańczy (czyli 3 x 1/3 = 3/3, a 3/3 = 1). I podobnie z ananasem, kokosem i limonką. Wprowadza to tematykę skracania ułamków.
Inną wersją zabawy jest nauka sprowadzania ułamków do wspólnego mianownika. W tym celu dziecko przedstawia na tablicy ½ plastra arbuza i 2 cząstki plastra ananasa (a więc 2 x ¼) i zauważa, że ½ = 2/4, gdyż każde z tych określeń odnosi się do połówki z dostępnych części owocu. Uczeń zapisuje odpowiednie równanie pod owocami na tablicy. Następnie równanie: ½ = 2/4 próbuje sprowadzić do wspólnego mianownika.
24 części:
1 obraz całego okrągłego plastra kiwi
2 połówki (2 x ½) plastra arbuza
⅓ – pomarańcza (obraz okrągłego plastra pomarańczy podzielony na 3 części)
¼ – na przykładzie ananasa
⅙ – kokos
⅛ – limonka
Wiek: od 6 roku życia
Chronić przed dziećmi poniżej 3 roku życia ze względu na drobne elementy zestawu
Średnica złożonych, całych plastrów owoców: 20 cm