"W ogrodzie" - Zestaw sensoryczny

  • 179,00 zł z VAT

  • Cena produktu z transportem od: 194,90 zł z VAT – Paczkomat InPost<br/>Bezpłatny transport już od 200,00 zł

    Cena produktu z transportem od:
    194,90 zł z VAT – Paczkomat InPost
    Bezpłatny transport już od 200,00 zł

Dla kogo?

Integracja sensoryczna to ważne pojęcie w kontekście terapeutycznej pracy z dzieckiem i jego prawidłowym rozwoju. Rodzice zaczynają rozumieć, że hałaśliwe zabawki mogą zaburzać harmonijne kształtowanie się układu nerwowego dziecka właśnie poprzez nadmierne bodźcowanie go. Gdy maluch otrzymuje zbyt dużo sygnałów ze świata zewnętrznego, nie potrafi ich dobrze zorganizować. Staje się nerwowy, ma problem z wyrażaniem emocji, nie potrafi reagować odpowiednio do sytuacji. Co zatem robić? Warto zwrócić uwagę na specjalne pomoce do stymulowania poszczególnych receptorów.

Jedną z nich jest fantastyczny Zestaw sensoryczny – “W ogrodzie”. Gdy dziecko bawi się Zestawem “W ogrodzie” poprawia swoją percepcję wzrokową oraz doskonali koordynację ręka-oko. Uczy się rozróżniać przedmioty bez patrzenia na nie.

Dzieje się tak, ponieważ zabawka “W ogrodzie” – Zestaw sensoryczny daje idealną okazję do usprawniania układu zmysłowego. Kolorowe i różnokształtne elementy to uczta dla dziecięcego oka. Masa plastyczna, miękkie pompony i drewniane patyczki – dla dotyku.

Oczywistym jest, że najmłodsi są ciekawi wszystkiego, co ich otacza. Zadają wiele pytań, chcą wiedzieć, co się wokół nich dzieje. I właśnie od prawidłowej integracji sensorycznej zależy, czy dziecko sprawnie rozwinie funkcje poznawcze.
Zabawa Zestawem sensorycznym – “W ogrodzie” stymuluje receptory oraz dostarcza wiedzy przyrodniczej. Takie połączenie rozrywki i nauki sprawdza się najlepiej. Mały odkrywca dowiaduje się nowych rzeczy mimochodem, uznaje je za coś oczywistego. Poprzez to lepiej zapamiętuje wiadomości i potrafi wykorzystać je w odpowiednim kontekście.

Wyklejanie, wycinanie, wyciskanie i lepienie z masy plastycznej to tylko niektóre ćwiczenia do wykonania z Zestawem  „W ogrodzie”. Poprzez taką aktywność wspomożesz motorykę małą dziecka. Ponadto w trakcie zabawy Twoja pociecha ma nieograniczone pole dla wyobraźni. Staje się bardziej kreatywna i otwarta na innych.

„W ogrodzie” – Zestaw sensoryczny może być wykorzystany wielokrotnie. Dwustronne plansze dają się wyklejać i urozmaicać figurkami, a odpowiednio przechowywana masa plastyczna posłuży do lepienia wielu kształtów czy figurek. Dzięki temu zabawa zestawem nie ma końca!

 

 

 

47-od-3-roku-zycia Od 3 lat

Zestaw zawiera małe części i jest nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3. roku życia 

29-motoryka-mala-terapia-reki2 Rozwój motoryki małej

Lepienie z masy plastycznej, wykrawanie i wycinanie to świetny trening motoryczny. 

52-percepcja-wzrokowa-zmysl-wzroku Stymulacja wzroku

Kolorowe i różnokształtne elementy stymulują wzrok dziecka i rozwijają spostrzegawczość

78-zmysl-dotyku3 Stymulacja dotyku

Elementy zestawu cechują się różnorodnym materiałem. Zabawa nimi stymuluje czucie i wpływa na integrację sensoryczną

107-kreatywnosc Pobudzanie wyobraźni

Komponowanie ogrodu, uzupełnianie planszy czy lepienie swoich kompozycji to ćwiczenia rozwijające wyobraźnię i kreatywność. 

21-kreatywnosc2 Wspomaganie koncentracji uwagi

Zdobywanie wiedzy w formie zabawy jest świetnym sposobem na doskonalenie zdolności koncentracji uwagi i ćwiczenie pamięci operacyjnej.

 

Dlaczego warto wybrać "W ogrodzie"- zestaw sensoryczny?

  • Wspomaga układ sensoryczny

“W ogrodzie” – Zestaw sensoryczny angażuje zmysły dziecka, przez co wpływa na integrację sensoryczną.
Gdy maluch używa masy plastycznej do wyciskania, lepienia i wycinania kształtów, dostarcza receptorom czucia nowych bodźców. Jeszcze innych poprzez zabawę pomponami, kryształkami czy patyczkami. Odmienna tekstura elementów zestawu “W ogrodzie” wpływa na jego zmysły i daje wiele różnorodnych wrażeń. Dzięki temu dziecko ma dobrze rozwinięte czucie, co ułatwia mu radzenie sobie z codziennymi czynnościami. Może bez udziału wzroku rozpoznawać przedmioty, trafnie oceniać ich temperaturę. Ponadto adekwatnie do sytuacji reaguje na ból. Nie jest nadwrażliwe, ale też nie poszukuje nadmiernych bodźców.

Kolorowe elementy Zestawu do ćwiczeń sensorycznych mają też różne kształty. Zabawa nimi pozytywnie wpływa na percepcję wzrokową oraz sposób postrzegania świata. Dziecko rozwija pamięć wzrokową, potrafi wyodrębniać przedmioty spośród podobnych mu elementów i fragment z całości. To znacznie ułatwia mu naukę czytania i pisania a także rozwija kompetencje matematyczne.

Aby dziecko prawidłowo się rozwijało, należy dbać o harmonijne dostarczanie bodźców sensorycznych. Zestaw “W ogrodzie” jest świetnym narzędziem do stymulowania zmysłów i wspierania prawidłowego funkcjonowania dziecka w otaczającym je świecie.

 

  • Wzbogaca wiedzę o świecie

Dzieci mają dużą potrzebę rozumienia zjawisk, które obserwują. Zadają wiele pytań i są ciekawe świata. “W ogrodzie” – Zestaw do ćwiczeń sensorycznych doskonale sprawdzi się jako pomoc dydaktyczna do stymulowania funkcji poznawczych. Zabawa nim daje okazję do tłumaczenia niektórych procesów zachodzących w przyrodzie oraz prowadzenia nieskończonej ilości rozmów na ten temat.

Jak rośnie drzewo? Skąd biorą się motyle? Po co potrzebne są owady? Na te i inne pytania odpowiesz, bawiąc się Zestawem “W ogrodzie”. Zaspokoisz ciekawość dziecka i wzbogacisz jego wiedzę. Wszystko w przyjemnej atmosferze relaksu. Bo Zestaw do ćwiczeń sensorycznych w doskonały sposób łączy zabawę z nauką. Dzięki tej metodzie zachęca małych odkrywców do zadawania kolejnych pytań, zapamiętywania nowych wiadomości i wykorzystywania ich w codziennym życiu.

Jeśli chcesz, by Twoje dziecko potrafiło kojarzyć ze sobą poznane fakty, umiało przetwarzać wiedzę oraz było ciekawe świata, wykorzystuj mądre pomoce do zabawy. “W ogrodzie” – Zestaw do ćwiczeń sensorycznych jest bezsprzecznie jedną z nich!

 

 

  • Pomaga uczyć kolorów

“W ogrodzie” – Zestaw sensoryczny zawiera wiele ciekawych elementów o różnych kolorach. Znajdziesz tu barwne kryształki i koraliki, pompony, 3 rodzaje masy plastycznej. Dziecko może urozmaicać nimi obrazki na dołączonych planszach, tworzyć swoje kompozycje czy wymyślone zwierzęta i rośliny.
Zabawa kolorowymi elementami w przyjazny sposób pomoże dziecku zrozumieć odmienność kolorów i ich odcieni, nazywać je i rozróżniać. Utrwalana w ten sposób wiedza jest efektywniejsza. Ponadto dziecko stymuluje pamięć i percepcję wzrokową, co ułatwia mu późniejszą naukę pisania i czytania.

 

  • Rozwija zdolności plastyczne

W skład Zestawu “W ogrodzie” wchodzą m.in. masy plastyczne, kolorowe pompony, patyczki i różnobarwne kryształki. Dziecko może tworzyć z nich kompozycje oraz uzupełniać ilustracje przedstawione na planszach. Komplet tych narzędzi stanowi świetną pomoc w rozwijaniu zdolności plastycznych. Zachęca do wyciskania i wycinania kształtów, doboru kolorów i ekspresji twórczej. W trakcie tych czynności maluch ma możliwość wyrażania siebie oraz budowania swojej wrażliwości i zmysłu estetycznego. Potrafi dobierać do siebie barwy, kolorować i wykorzystywać sztukę np. do eksponowania swoich uczuć.

Dzięki takim działaniom doskonali również sprawność manualną w zakresie operowania przyborami plastycznymi. Wprawnie posługuje się narzędziami pisarskimi czy nożyczkami a także chętniej więc wykonuje prace artystyczne.

 

  • Wyzwala kreatywność

Zabawa Zestawem do ćwiczeń sensorycznych – “W ogrodzie” nigdy się nie kończy. Elementy są wielokrotnego użytku. Można z nich korzystać według wskazówek z przewodnika lub tak, jak się po prostu chce! Klejnoty stworzą piękną mozaikę, koraliki – bransoletkę, pary oczu, pompony i masa plastyczna – śmieszne stworki. Ich przeznaczenie zależy tylko od wyobraźni małych artystów.
Dziecko potrzebuje rozwijać kreatywność, by móc w przyszłości radzić sobie z problemami. Potrafi szukać rozwiązań i różnych sposobów na wyjście z jakiejś sytuacji.

 

 

  • Usprawnia motorykę małą

Dziecko od najmłodszych lat uczy się precyzyjnych ruchów dłoni. Na początku brak mu koordynacji, ale każde nowe ćwiczenie pozwala mu się doskonalić. Warto od początku trenować motorykę małą, by ułatwić maluchowi wiele czynności samoobsługowych oraz naukę pisania. Świetną pomocą jest Zestaw do ćwiczeń sensorycznych – “W ogrodzie”.

Wyciskanie, gniecenie, wałkowanie i wycinanie to czynności, które optymalizują pracę mięśni i siłę nacisku na narzędzia pisarskie. Zabawa patyczkami, klejnotami czy koralikami usprawnia chwyt pęsetowy. Naklejanie i operowanie gotowymi elementami ćwiczy ruch po łuku. To wszystko poprawia pracę układu motorycznego i przyczynia się do szybszej nauki pisania. Ponadto ogranicza męczliwość ręki a czynności manualne stają się po prostu przyjemnością.

Sprawne manualnie dziecko lepiej radzi sobie z czynnościami samoobsługowymi, np. sznurowaniem butów, myciem zębów, zapinaniem guzików. Dzięki temu jest pewniejsze siebie i bardziej otwarte na nowe znajomości. Potrafi samo zrobić wiele rzeczy – to prawdziwy powód do dumy!

 


Pomysły na zabawę


  • Stwórz ogród – motoryka mała, integracja sensoryczna, kreatywność

Wykorzystaj elementy zestawu do stworzenia własnego ogrodu przez dziecko.
Możesz skorzystać z gotowych planszy lub dać maluszkowi białą kartkę i zachęcić do kreatywności: planowania przestrzeni, rozmieszczenia roślin i owadów.

 

  • Zjawiska w przyrodzie – funkcje poznawcze, sensoryka, motoryka mała

Wykorzystaj gotowe plansze do przekazywania wiedzy na temat świata przyrody. Dziecko może uzupełniać je o brakujące elementy: listki, kwiaty, owady itp.

 

  • Co można znaleźć w ogrodzie? Zgadywanka – funkcje poznawcze, kreatywność, koncentracja uwagi, język opisowy

Zadanie polega na tworzeniu zagadek do planszy oraz owadów z zestawu. Jedna osoba opisuje wybrany element (roślinę lub którąś z figurek), a druga zgaduje, co ma na myśli. Następnie zamieniają się rolami.

 

  • Co się nie zgadza? – spostrzegawczość, pamięć, integracja sensoryczna

Wykorzystaj ogród, który stworzyło dziecko. Może to być kompozycja z planszy lub samodzielnie zaprojektowana przestrzeń. Przypatrzcie się dobrze obrazkom. Jedna osoba zasłania oczy, a druga przestawia coś w ogrodzie. Zadanie polega na wskazaniu zmian. Następnie uczestnicy zamieniają się rolami.

 

  • Dokańczanie – spostrzegawczość, logiczne myślenie, motoryka mała

Zacznij tworzyć z masy plastycznej jakąś roślinę. Użyj wybranych elementów dodatkowych: koralików czy kamieni. Zadanie dziecka polega na dokończeniu obrazka według własnego pomysłu.

 

Co zawiera?

  • 3 kolory masy modelarskiej

  • 3 formy do wyciskania kształtów (tulipan, kwiat, liść)

  • 4 figurki owadów (robak, biedronka, świerszcz, pszczoła)

  • 10 patyczków

  • 15 wyłupiastych oczu

  • 20 klejnotów

  • 1 strona kształtów piankowych

  • 20 koralików

  • 20 pomponów

  • 1 mały wałek do ciasta

  • 6 dwustronnych kart aktywności

  • 1 przewodnik po zajęciach

  • 1 drewnany pojemnik do przechowywania

 

Główne informacje

  • Wiek: 3 lata+

  • Pojemność probówek: 12 ml

  • Probówki można myć w wodzie za pomocą dołączonej szczoteczki

  • Produkt posiada certyfikat jakości CE

 

 

 

 

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej