Zestaw klepsydr piaskowych - 30 sek, 1, 5, 10, 15 min

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: EDUPLAY
  • Kod producenta: 4260197671124

  • Historia ceny
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 239,00 zł z VAT

  • Cena produktu z transportem od: 239,00 zł z VAT – Paczkomat InPost (transport gratis)

    Cena produktu z transportem od:
    239,00 zł z VAT – Paczkomat InPost (transport gratis)

Dla kogo?

Zestaw klepsydr piaskowych – 30 sek., 1, 5, 10, 15 min. to atrakcyjny środek dydaktyczny pomocny w zapoznaniu dziecka z pojęciem czasu. Produkt ten umożliwia dziecku dostrzeżenie mijającego czasu i zapoznanie się z pojęciami związanymi z czasem. Rozwija u dziecka poczucie czasu, wdraża go do nauki organizacji własnego czasu oraz uczy punktualności. Dzięki  klepsydrom dziecko uczy się, ile czasu może poświęcić na daną czynność.

Produkt wspomaga ćwiczenie koncentracji, spostrzegawczości, umiejętności logicznego myślenia oraz percepcji wzrokowej. Jest środkiem dydaktycznym przydatnym na zajęciach przedszkolnych oraz u dzieci w młodszym wieku szkolnym, a także w placówkach terapeutycznych. Zestaw można też wykorzystać podczas indywidualnych zabaw w domu. Zabawka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.

 

 

 

8-certyfikat-bezpieczenstwa-dobra-jakosc-bezpieczny-produkt Certyfikat bezpieczeństwa

Produkt posiada Certyfikat CE – jest bezpieczny dla dzieci.

85-edukacja-przedszkolna2 Edukacja przedszkolna

Produkt może stanowić element wyposażenia Sali przedszkolnej.

106-kreatywnosc2 Koncentracja, skupienie

Zabawy z wykorzystaniem klepsydr mogą być pomocne podczas ćwiczeń kształtujących koncentrację uwagi oraz skupienie.

107-kreatywnosc Logiczne myślenie

Zabawka jest świetnym narzędziem kształtującym u dziecka umiejętność logicznego myślenia

36-nauka-mieszania-sie-barw-nauka-kolorow Nauka kolorów

Klepsydry można wykorzystać podczas ćwiczeń z zakresu rozróżniania barw oraz wspomaga zapamiętywanie nazw kolorów

52-percepcja-wzrokowa-zmysl-wzroku Rozwój percepcji wzrokowej

Klepsydry są świetnym narzędziem kształtującym percepcję wzrokową.

63-sortowanie-dopasowywanie Rozwój umiejętności matematycznych

Zabawka jest pomocna w kształtowaniu najważniejszych pojęć matematycznych- wprowadzenie pojęcia czasu, porównywanie

 

Dlaczego warto?

  • Zapoznanie dziecka z pojęciem czasu

Klepsydry są doskonałym środkiem umożliwiającym wprowadzenie pojęcia czasu. Kształtowanie umiejętności matematycznych często sprawia dzieciom trudność, dlatego dużym ułatwieniem jest wprowadzanie nowych pojęć oraz kształtowanie nowych umiejętności przy pomocy konkretów. Dzięki temu, że dziecko może coś zobaczyć, dotknąć czy wykonać samemu jakąś czynność, nowa umiejętność staje się bardziej zrozumiała i łatwiejsza do przyswojenia. Klepsydry to doskonały środek, za pomocą którego dziecko może „zobaczyć” mijający czas.

 

Czasomierz EDUPLAY

 

  • Utrwalenie pojęć związanych z czasem

Dzieci w młodszym wieku szkolnym uczą się odczytywać godziny na zegarze w systemie 12- i 24- godzinnym, poznają też jednostki związane z czasem. Z pomocą klepsydr dziecko może utrwalić pojęcia takie, jak „minuta” czy „kwadrans”.

 

  • Utrwalenie pojęć „mniej”, „więcej”, „tyle samo”, „dłużej”, „krócej”

Bardzo ważną umiejętnością kształtowaną u dzieci umiejętność porównywania. Przy pomocy klepsydr dziecko może utrwalić pojęcia „mniej”, „więcej”, „tyle samo”, „dłużej”, „krócej”. Starsze dzieci mogą dokonać porównania z zastosowaniem jednostek czasowych.

 

Zegar piaskowy dla dzieci

 

  • Utrwalenie nazw kolorów

Klepsydry znajdujące się w zestawie mają różne kolory, są więc doskonałym produktem umożliwiającym utrwalenie słownictwa związanego z kolorami oraz rozróżnianie kolorów. Sprawdzi się więc nie tylko podczas zajęć przedszkolnych, ale również podczas zajęć z terapii pedagogicznej oraz integracji sensorycznej.

 

Dzięki obserwacji przesypującego się piasku dziecko ćwiczy percepcję wzrokową oraz spostrzegawczość. Może dostrzec, jak dużo piasku zostało w górnej części klepsydry, ile piasku znajduje się już w jej dolnej części oraz dostrzec moment, w którym piasek skończył się przesypywać. Jest to zarazem ćwiczenie skupienia i koncentracji na wykonywanym zadaniu.

 


Pomysły na zabawę


  • Gdzie jest więcej? – kształtowanie kompetencji matematycznych, porównywanie, ćwiczenie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości, logicznego myślenia

Zabawa ta może mieć 2 warianty: dla dzieci młodszych oraz dla dzieci starszych. Młodsze dzieci mogą porównać ilość przesypanego piasku oraz prędkość przesypywania się. Zadaniem dziecka jest przyjrzenie się dwóm klepsydrom, w których przesypuje się piasek i wskazanie tej, w której na dnie znajduje się więcej/ mniej piasku lub tej, w której piasek przesypuje się szybciej/ wolniej. Starsze dzieci natomiast mogą wykonać to samo zadanie, z jednoczesnym zastosowaniem jednostek czasowych np. w czerwonej klepsydrze piasek przesypuje się szybciej, niż w żółtej, bo 30 sekund to krótszy czas, niż 1 minuta.

 

  • Co jest żółte? – rozróżnianie kolorów, utrwalenie nazw kolorów, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia

Zadaniem dziecka jest określenie, w jakich kolorach są klepsydry, a następnie podanie po 5 rzeczy w każdym z tych kolorów. Mogą to być np. rzeczy znajdujące się w sali, w której odbywają się zajęcia.

 

Klepsydra sensoryczna

 

  • Dopasuj obrazek do koloru – rozróżnianie kolorów, utrwalenie nazw kolorów, kształtowanie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości oraz logicznego myślenia

Każda z klepsydr znajdujących się w zestawie ma inny kolor: czerwony, żółty, niebieski, zielony i czarny. Dziecko otrzymuje zestaw obrazków, na których znajdują się przedmioty w różnych kolorach. Zadaniem dziecka jest dopasowanie przedmiotu do klepsydry, która jest tego samego koloru, co przedmiot na obrazku.

 

  • Tworzenie własnej klepsydry – rozwijanie kreatywności, ćwiczenie motoryki małej, percepcji wzrokowej

Klepsydrę można wykonać przy użyciu plastikowych butelek tej samej wielkości i z wąskim dzióbkiem oraz taśmy klejącej. Jako wypełnienie może służyć np. piasek, ryż, kasza. Przy tej zabawie konieczna jest kontrola osoby dorosłej – w zależności od butelki może pojawić się konieczność lekkiego przycięcia dzióbka, co powinna wykonać osoba dorosła.

 

  • Ile czasu zajmuje ta czynność?

Jest to zabawa, którą należy wykonać w parach. Jedno dziecko dostaje zadanie do wykonania. Może to być np. ułożenie puzzli. Nauczyciel stawia klepsydry tak, żeby piasek znajdował się w ich górnej części. Dla ułatwienia klepsydry powinny być ustawione według szybkości, w której przesypuje się piasek, czyli od tej, w której piasek przesypie się w 30 sekund, do tej, w której piasek przesypie się po 15 minutach. Zadaniem drugiego dziecka jest obserwacja klepsydr i wskazanie, ile czasu zajęło pierwszemu dziecku wykonanie zadania. Jest to czas orientacyjny i niedokładny, więc można zastosować tu określenia takie, jak „około 10 minut”, „więcej, niż 5 minut” itp. Można też rozszerzyć opis czasu. Jeśli powierzoną czynność pierwsze dziecko wykonało np. w 5 minut, to drugie dziecko może dodatkowo dodać, że 30 sekund (czerwona klepsydra) i 1 minuta (żółta klepsydra), to za mało czasu na wykonanie zadania, natomiast 10 minut (zielona klepsydra) i 15 minut (czarna klepsydra), to z kolei za dużo czasu, bo zadanie można wykonać szybciej.

 

Co zawiera?

5 klepsydr, w których piasek przesypuje się w różnych odstępach czasu:

  • żółta: 30 sekund,

  • czerwona: 1 minuta,

  • niebieska: 5 minut,

  • zielona: 10 minut,

  • czarna 15 minut.

 

Główne informacje

Ilość elementów: 5.

Materiał: materiał syntetyczny, szkło.

Wymiary: 8,4 x 16 cm.

Wiek: produkt przeznaczony dla dzieci powyżej 3 lat.

Produkt posiada Certyfikat CE

 

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej
Jak wyciszyć dziecko - 9 sposobów na wyciszenie dziecka, gdy jest przebodźcowane

Jak wyciszyć dziecko - 9 sposobów na wyciszenie dziecka, gdy jest przebodźcowane

20-12-2023
Żłóbki, przedszkola, ale i dom to miejsca: gdzie dzieci edukują się, rozwijają swoją kreatywność, poznają siebie, ale i mają styczność z innymi osobami, często dla nich początkowo obcymi. To miejsca, w których ciągle coś się dzieje, które dostarczają dzieciom różnych... Więcej