239,00 zł z VAT
Zestaw klepsydr piaskowych – 30 sek., 1, 5, 10, 15 min. to atrakcyjny środek dydaktyczny pomocny w zapoznaniu dziecka z pojęciem czasu. Produkt ten umożliwia dziecku dostrzeżenie mijającego czasu i zapoznanie się z pojęciami związanymi z czasem. Rozwija u dziecka poczucie czasu, wdraża go do nauki organizacji własnego czasu oraz uczy punktualności. Dzięki klepsydrom dziecko uczy się, ile czasu może poświęcić na daną czynność.
Produkt wspomaga ćwiczenie koncentracji, spostrzegawczości, umiejętności logicznego myślenia oraz percepcji wzrokowej. Jest środkiem dydaktycznym przydatnym na zajęciach przedszkolnych oraz u dzieci w młodszym wieku szkolnym, a także w placówkach terapeutycznych. Zestaw można też wykorzystać podczas indywidualnych zabaw w domu. Zabawka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.
Produkt posiada Certyfikat CE – jest bezpieczny dla dzieci.
Produkt może stanowić element wyposażenia Sali przedszkolnej.
Zabawy z wykorzystaniem klepsydr mogą być pomocne podczas ćwiczeń kształtujących koncentrację uwagi oraz skupienie.
Zabawka jest świetnym narzędziem kształtującym u dziecka umiejętność logicznego myślenia
Klepsydry można wykorzystać podczas ćwiczeń z zakresu rozróżniania barw oraz wspomaga zapamiętywanie nazw kolorów
Klepsydry są świetnym narzędziem kształtującym percepcję wzrokową.
Zabawka jest pomocna w kształtowaniu najważniejszych pojęć matematycznych- wprowadzenie pojęcia czasu, porównywanie
Klepsydry są doskonałym środkiem umożliwiającym wprowadzenie pojęcia czasu. Kształtowanie umiejętności matematycznych często sprawia dzieciom trudność, dlatego dużym ułatwieniem jest wprowadzanie nowych pojęć oraz kształtowanie nowych umiejętności przy pomocy konkretów. Dzięki temu, że dziecko może coś zobaczyć, dotknąć czy wykonać samemu jakąś czynność, nowa umiejętność staje się bardziej zrozumiała i łatwiejsza do przyswojenia. Klepsydry to doskonały środek, za pomocą którego dziecko może „zobaczyć” mijający czas.
Dzieci w młodszym wieku szkolnym uczą się odczytywać godziny na zegarze w systemie 12- i 24- godzinnym, poznają też jednostki związane z czasem. Z pomocą klepsydr dziecko może utrwalić pojęcia takie, jak „minuta” czy „kwadrans”.
Bardzo ważną umiejętnością kształtowaną u dzieci umiejętność porównywania. Przy pomocy klepsydr dziecko może utrwalić pojęcia „mniej”, „więcej”, „tyle samo”, „dłużej”, „krócej”. Starsze dzieci mogą dokonać porównania z zastosowaniem jednostek czasowych.
Klepsydry znajdujące się w zestawie mają różne kolory, są więc doskonałym produktem umożliwiającym utrwalenie słownictwa związanego z kolorami oraz rozróżnianie kolorów. Sprawdzi się więc nie tylko podczas zajęć przedszkolnych, ale również podczas zajęć z terapii pedagogicznej oraz integracji sensorycznej.
Dzięki obserwacji przesypującego się piasku dziecko ćwiczy percepcję wzrokową oraz spostrzegawczość. Może dostrzec, jak dużo piasku zostało w górnej części klepsydry, ile piasku znajduje się już w jej dolnej części oraz dostrzec moment, w którym piasek skończył się przesypywać. Jest to zarazem ćwiczenie skupienia i koncentracji na wykonywanym zadaniu.
Zabawa ta może mieć 2 warianty: dla dzieci młodszych oraz dla dzieci starszych. Młodsze dzieci mogą porównać ilość przesypanego piasku oraz prędkość przesypywania się. Zadaniem dziecka jest przyjrzenie się dwóm klepsydrom, w których przesypuje się piasek i wskazanie tej, w której na dnie znajduje się więcej/ mniej piasku lub tej, w której piasek przesypuje się szybciej/ wolniej. Starsze dzieci natomiast mogą wykonać to samo zadanie, z jednoczesnym zastosowaniem jednostek czasowych np. w czerwonej klepsydrze piasek przesypuje się szybciej, niż w żółtej, bo 30 sekund to krótszy czas, niż 1 minuta.
Zadaniem dziecka jest określenie, w jakich kolorach są klepsydry, a następnie podanie po 5 rzeczy w każdym z tych kolorów. Mogą to być np. rzeczy znajdujące się w sali, w której odbywają się zajęcia.
Każda z klepsydr znajdujących się w zestawie ma inny kolor: czerwony, żółty, niebieski, zielony i czarny. Dziecko otrzymuje zestaw obrazków, na których znajdują się przedmioty w różnych kolorach. Zadaniem dziecka jest dopasowanie przedmiotu do klepsydry, która jest tego samego koloru, co przedmiot na obrazku.
Klepsydrę można wykonać przy użyciu plastikowych butelek tej samej wielkości i z wąskim dzióbkiem oraz taśmy klejącej. Jako wypełnienie może służyć np. piasek, ryż, kasza. Przy tej zabawie konieczna jest kontrola osoby dorosłej – w zależności od butelki może pojawić się konieczność lekkiego przycięcia dzióbka, co powinna wykonać osoba dorosła.
Jest to zabawa, którą należy wykonać w parach. Jedno dziecko dostaje zadanie do wykonania. Może to być np. ułożenie puzzli. Nauczyciel stawia klepsydry tak, żeby piasek znajdował się w ich górnej części. Dla ułatwienia klepsydry powinny być ustawione według szybkości, w której przesypuje się piasek, czyli od tej, w której piasek przesypie się w 30 sekund, do tej, w której piasek przesypie się po 15 minutach. Zadaniem drugiego dziecka jest obserwacja klepsydr i wskazanie, ile czasu zajęło pierwszemu dziecku wykonanie zadania. Jest to czas orientacyjny i niedokładny, więc można zastosować tu określenia takie, jak „około 10 minut”, „więcej, niż 5 minut” itp. Można też rozszerzyć opis czasu. Jeśli powierzoną czynność pierwsze dziecko wykonało np. w 5 minut, to drugie dziecko może dodatkowo dodać, że 30 sekund (czerwona klepsydra) i 1 minuta (żółta klepsydra), to za mało czasu na wykonanie zadania, natomiast 10 minut (zielona klepsydra) i 15 minut (czarna klepsydra), to z kolei za dużo czasu, bo zadanie można wykonać szybciej.
5 klepsydr, w których piasek przesypuje się w różnych odstępach czasu:
żółta: 30 sekund,
czerwona: 1 minuta,
niebieska: 5 minut,
zielona: 10 minut,
czarna 15 minut.
Ilość elementów: 5.
Materiał: materiał syntetyczny, szkło.
Wymiary: 8,4 x 16 cm.
Wiek: produkt przeznaczony dla dzieci powyżej 3 lat.
Produkt posiada Certyfikat CE