155,00 zł z VAT
Zatrzaski i Wiązania – Tablica aktywności ruchowej to produkt stworzony dla dzieci w wieku przedszkolnym, lecz wykorzystać go można także w pracy z dziećmi z klas 1-3. Dziecko może bawić się tablicą zawieszoną na ścianie lub położoną w miejscu dla niego wygodnym, np. na stole lub na kolanach.
Na tablicy zostały zamontowane różnego rodzaju zamki, zatrzaski, zapięcia i sznurowadła – elementy znane dziecku z życia codziennego. Bawiąc się nimi, dziecko ćwiczy motorykę małą, percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową. Podczas zabawy z tablicą kształtuje się u dziecka prawidłowy chwyt i umiejętność posługiwania się drobnymi elementami, co zwiększa jego umiejętności manualne i ogólną sprawność rąk. Jednocześnie dziecko uczy się samodzielności – zapinanie zamków i zapięć oraz wiązanie butów to także elementy samoobsługi.
Tablica pobudza ciekawość dziecka oraz chęć odkrywania świata. Jest też świetną alternatywą dla zabawek interaktywnych. Dzięki zabawkom takim, jak tablica aktywności ruchowej dziecko uniknie przebodźcowania, co pozytywnie wpłynie na jego umiejętność skupienia się, koncentracji i zapamiętywania. Tablica wykonana jest m.in. z drewna i jest inspirowana metodą Marii Montessori. Może więc stanowić element wyposażenia przedszkoli kierujących się tą metodą, ale świetnie się sprawdzi również w przedszkolach tradycyjnych, gdzie tego typu zabawki również są niezbędnym elementem wyposażenia.
Tablica aktywności ruchowej może być wykorzystana podczas zajęć wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych, terapeutycznych czy rewalidacyjnych. Znajdzie ona zastosowanie w szkołach, przedszkolach, świetlicach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, placówkach kształcenia specjalnego. Tablicę mogą wykorzystywać także osoby dorosłe, które utraciły sprawność ruchową rąk na skutek zaburzeń neurologicznych, urazów lub wypadków. Tablica przeznaczona jest dla dzieci od 3 roku życia.
Tablica znajdzie zastosowanie na zajęciach z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.
Nawlekanie sznurówek i zapinanie zamków rozwija u dzieci koncentrację i skupienie.
Nawlekanie i wiązanie sznurówek, zapinanie guzików, zatrzasków i zamków rozwija motorykę małą i wspiera terapię ręki.
Produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 lat.
Nawlekanie sznurówek rozwija percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Elementy znajdujące się na tablicy oddziałują na zmysł dotyku.
Samodzielne ubieranie się, zapinanie plecaka czy wiązanie butów to elementy samoobsługi. Dziecko idące do szkoły powinno już samo się ubierać i rozbierać, zakładać ubrania na właściwą stronę, zapinać guziki i zamki, wiązać buty. Tablica aktywności ruchowej jest świetnym narzędziem do ćwiczenia tych umiejętności. Na tablicy znajdują się zamki i zapięcia takie, jak znajdują się na ubraniach czy plecakach oraz elementy do nawlekania i wiązania takie, jak znajdują się w butach. Gdy dziecko opanuje te czynności na tablicy, nie będzie miało później trudności z zastosowaniem ich na odzieży czy butach.
Zabawki interaktywne z pewnością są dla dziecka atrakcyjne i zajmują jego uwagę przez długi czas, jednak nie zawsze wpływają dobrze na jego rozwój. Zbyt częste korzystanie z zabawek, które dostarczają dziecku dużej ilości bodźców w bardzo krótkim czasie, sprawia, że u dziecka zmniejsza się umiejętność skupienia czy koncentracji uwagi. Dzieci zbyt dużo korzystające z telefonów, tabletów czy zabawek interaktywnych mają też nieraz trudności z emocjami i zachowaniem. Tablica aktywności ruchowej jest zabawką, która pobudza ciekawość dziecka i ma pozytywny wpływ na jego rozwój. Niezależnie od tego, jak długo i jak często dziecko by z niej korzystało, nie przynosi ona żadnych negatywnych skutków. Wspiera dziecko w prawidłowym rozwoju, uczy go kreatywności. Dziecko używające tego typu zabawek potrafi samo sobie wymyślić kreatywne zabawy, ma większą wyobraźnię, jest bardziej samodzielne.
Tablica aktywności ruchowej może być wykorzystywana w terapii u osób dorosłych, u których sprawność ruchowa rąk została ograniczona wskutek zaburzeń neurologicznych, urazów czy wypadków. Tablica może wtedy służyć jako element rehabilitacji, pozwalający na przywrócenie lub zwiększenie sprawności manualnych. Jest to świetne narzędzie do ćwiczenia palców i nadgarstków oraz chwytania drobnych elementów. Dzięki codziennym ćwiczeniom pacjent wzmocni mięśnie dłoni, przywróci im właściwe napięcie i będzie mógł ponownie wykonywać bez trudu codzienne czynności.
Tablica aktywności z zamkami, zatrzaskami i wiązaniami wspiera wielostronny rozwój dziecka. Zapinając różnego rodzaju zamki, zatrzaski oraz nawlekając i wiążąc sznurówki, dziecko ćwiczy motorykę małą, percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Zabawka pobudza dziecko do spontanicznej aktywności, dzięki czemu rozwija się u dziecka wyobraźnia i kreatywność. Łatwiej mu później zorganizować sobie czas, zająć się czymś, wymyślić własną zabawę i znaleźć sposób na nudę. Manipulowanie elementami umieszczonymi na tablicy sprawia, że u dziecka rozwija się koncentracja i skupienie.
Przed dzieckiem leżą ilustracje przedstawiające różne przedmioty. Zadaniem dziecka jest dokładne przyjrzenie się ilustracjom i dopasowanie elementów znajdujących się na tablicy do leżących przed nim obrazków. Dziecko może także podać własne przykłady – gdzie jeszcze znajdują się takie zamki / zapięcia.
Zabawę tą można wykonywać w parach lub w grupach. Jedna osoba z pary opisuje wybrany element znajdujący się na tablicy. Może podać jego kształt, materiał, położenie oraz stopień trudności zapięcia. Zadaniem drugiego dziecka jest odgadnięcie, o którym elemencie mowa.
Nauczyciel czyta treść zagadki w postaci rymowanki. Zagadki dotyczą elementów znajdujących się na tablicy aktywności ruchowej. W odróżnieniu od poprzedniej zabawy, w rymowance nie ma informacji na temat wyglądu elementu. Zamiast tego wskazane jest jego zastosowanie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o jakim zapięciu mówi rymowanka.