Woreczki "Zośka" z literkami i obrazkami

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: LEARNING RESOURCES
  • Kod producenta: 086002030443

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 199,00 zł brutto
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 209,00 zł z VAT

  • Cena produktu z transportem od: 209,00 zł z VAT – Paczkomat InPost (transport gratis)

    Cena produktu z transportem od:
    209,00 zł z VAT – Paczkomat InPost (transport gratis)

Dla kogo?

Woreczki „Zośka” wypełnione fasolą z literkami i obrazkami to zestaw 34 woreczków z różnymi nadrukami.

Są na nich litery, obrazki przedstawiające zwierzęta (np. kota, pandę, koalę, kameleona), a także inne grafiki (np. słońce, kwiat). Z ich wykorzystaniem można przeprowadzić różne zabawy, dostosowane do wieku dzieci. U najmłodszych zestaw może posłużyć do przekładania woreczków do pojemnika lub rzucania na materac w sali rehabilitacyjnej. Z takim zadaniem poradzą sobie już 2-latki.

Kolejny etap, dla młodszych przedszkolaków to sortowanie woreczków ze względu na kolor, a także na rodzaj obrazka. Starsze przedszkolaki i pierwszoklasiści z zestawem woreczków „Zośka” mogą uczyć się rozpoznawać litery i składać z nich wyrazy. A zastosowań woreczków jest jeszcze więcej!

Sprawdzą się one w gabinecie pedagoga, w sali do SI, podczas rehabilitacji pediatrycznej i w przedszkolach.

Produkt został przystosowany do alfabetu angielskiego, nie zawiera zatem polskich znaków (ą, ę, ł itd.). 

 

85-edukacja-przedszkolna2 Dla dzieci przedszkolnych

Woreczki „Zośka” z literkami i obrazkami przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym, jako przygotowanie do nauki szkolnej.

87-edukacja-wczesnoszkolna-klasa-1-3-szkola-podstawowa2 Klasa 1-3 szkoły podstawowej

Z zestawem woreczków z literkami i obrazkami uczniowie młodszych klas szkół podstawowych mogą uczyć się składać litery w wyrazy. Taka zabawa sprawdzi się także podczas nauki języka angielskiego.

27-motoryka-duza-koordynacja-ruchowa2 Ćwiczenia motoryki dużej

Zestaw woreczków to wiele możliwości ćwiczeń motoryki dużej (m.in. podrzucanie, łapanie, rzucanie do celu, przeskakiwanie) i koordynacji ruchowej.

37-nauka-pisania-alfabet-litery-alfabet-ABC Rozpoznawanie liter

Umieszczone na woreczkach litery ułatwią dziecku naukę ich rozpoznawania oraz sortowania na samogłoski i spółgłoski.

32-Nauka-czytania Nauka składania wyrazów

Z woreczków z literkami można układać pierwsze wyrazy, tworząc bazę do nauki czytania i pisania.

36-nauka-mieszania-sie-barw-nauka-kolorow Utrwalanie rozpoznawania kolorów

Kolorowe woreczki mogą służyć do zabaw z elementami rozróżniania barw.

63-sortowanie-dopasowywanie Zabawy z sortowaniem

Zestaw woreczków „Zośka” z literkami i obrazkami może służyć do ćwiczeń sortowania: kolorami, rozdzielania samogłosek od spółgłosek oraz zwierząt od innych nadruków.

 

 

 

Dlaczego warto?

  • Nauka liter i składania wyrazów

Zabawa woreczkami „Zośka” może pomóc zapamiętać litery i ćwiczyć ich rozpoznawanie. Z liter umieszczonych na kolorowych woreczkach można uczyć się składać też pierwsze wyrazy.

 

Zabawa woreczkami „Zośka” może pomóc zapamiętać litery i ćwiczyć ich rozpoznawanie.

 

  • Ćwiczenia percepcji wzrokowej

Wyszukiwanie z rozsypanki tych woreczków, które będą potrzebne w zabawie (np. przy poleceniu, aby odszukać wszystkie zwierzęta) dziecko doskonali umiejętności percepcyjne i spostrzegawczość.

 

 Woreczki to obowiązkowe wyposażenie każdej sali do rehabilitacji i integracji sensorycznej! Nad rozwojem motoryki dużej z wykorzystaniem woreczków pracuje też pedagog, a zestaw „Zośka” z literkami i obrazkami pozwoli połączyć zabawy ruchowe z rozwojem innych funkcji i umiejętności (więcej w „Pomysłach na zabawę”).
Kształtując umiejętności z zakresu motoryki dużej, można:
- podrzucać i łapać woreczki
- rzucać i łapać woreczki w parach lub w grupie (np. gdy dzieci ustawione są w kole)
- rzucać woreczkami do celu (np. do pojemnika lub do bramki, dobierając litery tak, aby powstał wyraz)
- podrzucać woreczek stopą w górę
- przerzucać woreczki stopą do celu
- chodzić po rozłożonych woreczkach (np. aby przechodząc, „napisać” wyraz, stawiając stopę na odpowiednich literach)
- przenosić woreczki na głowie
- czworakując, przenosić woreczki na plecach tak, aby nie spadły
- sięgać po woreczki, przemieszczając się na wałku rehabilitacyjnym
- sięgać po woreczki rozłożone wokół toru przeszkód.
Oprócz tych zadań, z woreczkami można przeprowadzić także wiele innych zabaw ruchowych, korzystając dodatkowo z tego, że znajdują się na nich litery i obrazki.

Woreczki to obowiązkowe wyposażenie każdej sali do rehabilitacji i integracji sensorycznej!

  • Stymulacja receptorów dotykowych podczas zajęć SI

Wypełnienie woreczków można wykorzystać do stymulacji receptorów dotykowych dłoni i stóp. Będzie to wartościowy element terapii SI, który, zwłaszcza gdy jest łączony z innymi ćwiczeniami (m.in. rozwijającymi motorykę małą).

 

  • Ćwiczenia korekcji stereotypu chodu

Woreczki można wykorzystać do korekcji wzorca chodu u dzieci, które chodzą na palcach (m.in. z powodu przykurczu ścięgien Achillesa). Aranżując zabawę w przenoszenie woreczka, umieszczając go na grzbiecie stopy (zachęcić do tego mogą obrazki na woreczkach – polecenie może brzmieć „przenieś kotka przez kładkę itp.”). W ten sposób dziecko rozciąga mięśnie trójgłowe łydki i akcentuje rozpoczynanie kontaktu z podłożem od ustawienia na nim pięty).

 

  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Zestaw woreczków z nadrukami to także wiele możliwości trenowania koordynacji oko-ręka. Zabawy, w których dziecko sięga po litery potrzebne do ułożenia wyrazu lub po wybrane obrazki doskonalą współdziałanie wzroku z ruchem ręki, a korzyści z takich ćwiczeń może być znacznie więcej. Wystarczy zmodyfikować pozycję, z jakiej wykonywane są takie zadania. Przykładowo, sięgać po wskazane litery lub obrazki można np. z pozycji leżenia przodem na materacu lub na specjalnym wałku. Wtedy dodatkowo wzmacniane są mięśnie tułowia.

 

Woreczki można wykorzystać do korekcji wzorca chodu u dzieci, które chodzą na palcach (m.in. z powodu przykurczu ścięgien Achillesa).

 

Woreczki z zestawu „Zośka” można sortować ze względu na kolor lub np. oddzielając zwierzęta od reszty obrazków. Może to pomóc młodszym przedszkolakom utrwalić znajomość kolorów, a starsze dzieci mogą tworzyć z woreczków zbiory, zawierające oddzielnie samogłoski i spółgłoski.

 

Zestaw woreczków z literkami może służyć także do układania pierwszych wyrazów w języku angielskim.

 


Pomysły na zabawę


  • „Przenieś zwierzątko w podane miejsce” – percepcja wzrokowa, rozciąganie mięśni trójgłowych łydki, korekcja ustawienia miednicy w czasie chodu, ćwiczenia motoryki dużej

Ta zabawa może urozmaicić zajęcia rehabilitacyjne! Chodzenie na piętach jest znacznie chętniej wykonywane przez dzieci, jeżeli na grzbiecie stopy umieści się woreczek, na którym widnieje nadruk zwierzątka. Zadaniem dziecka będzie przeniesienie na stopie woreczka, np. „przez kładkę” – tu można ułożyć dwie taśmy elastyczne do ćwiczeń (po jednej taśmie dla każdej stopy). Na grzbiecie obu stóp znajdują się woreczki, a dziecko „pomaga” przejść zwierzakowi na brzeg.

 

  • Podrzucanie woreczków stopą – zabawa w parach, nauka składania liter, ćwiczenia motoryki dużej

 Pierwsze dziecko z pary ma wskazany przez nauczyciela wyraz. Wybiera pierwszy woreczek z literą i wrzuca go stopą do pojemnika. Następnie drugi i tak aż do pełnego ułożenia wyrazu. Drugie dziecko z pary ma za zadanie obserwować, jakie litery współćwiczący wrzuca do pojemnika i na koniec powiedzieć, jaki wyraz podał pedagog pierwszemu dziecku.

Zestaw woreczków z literkami może służyć także do układania pierwszych wyrazów w języku angielskim.

  • Rzucanie do celu – ćwiczenia motoryki dużej, doskonalenie celności i koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozróżnianie kolorów

Zadaniem dziecka będzie wybranie z rozsypanki woreczki we wskazanym kolorze (lub np. tylko z samogłoskami) i próbować trafić nimi do małej bramki lub do pojemnika.

 

  • Przenoszenie woreczków na głowie – praca nad prawidłową postawą ciała, nauka składania liter w wyrazy

Przenoszenie woreczków na głowie może pomóc kształtować prawidłowy nawyk postawy ciała. Będzie to przydatne zwłaszcza u dzieci, które mają tendencje do garbienia się i pochylania głowy w przód. Aby przenieść woreczek, nie upuszczając go, głowa musi być ustawiona wzdłuż tułowia, a dziecko powinno patrzeć przed siebie. Zadanie to warto wykonywać przed lustrem, aby uzyskać biofeedback, a do całości można dołączyć też ćwiczenia elongacyjne (przydatne m.in. w terapii skolioz), czyli wyciągania się w górę. Chcąc utrzymać woreczek na głowie, dziecko będzie zabezpieczone przed odchylaniem głowy w tył w czasie takiego ćwiczenia. Aby stworzyć z takich ćwiczeń ciekawą zabawę, można przykładowo przenosić na głowie kolejne woreczki, aż zgromadzone przy lustrze litery utworzą imię dziecka.

 

  • Sięganie po woreczki, przemieszczając się na wałku rehabilitacyjnym – wzmacnianie mięśni tułowia, doskonalenie koordynacji oko-ręka, rozpoznawanie liter

Na końcu dużego materaca (lub złączonych kilku materacy, tak, aby było więcej miejsca) rozmieszczone są wszystkie woreczki z zestawu (34 sztuk) i pusty pojemnik. Na drugim końcu materaca ustawiony jest wałek rehabilitacyjny. Dziecko kładzie się na wałku na brzuchu, po czym, odpychając się rękami, przemieszcza się w kierunku woreczków. Gdy ma je już w zasięgu rąk, jego zadaniem jest sięgnąć po jeden z woreczków przedstawiających zwierzątko. Następnie woreczek przekłada do pojemnika i odpychając się rękami, wraca do miejsca startowego. Gdy rusza ponownie w kierunku woreczków zadanie może być inne (np. dziecko ma sięgnąć po woreczek z literą, która rozpoczyna jego imię). Liczba powtórzeń ćwiczenia zależna jest od indywidualnych możliwości dziecka i od założonego celu terapii.

 

Co zawiera?

  • 10 torebek z samogłoskami (po 2 z każdej samogłoski); 21 worków na spółgłoski; oraz 1 dodatkową torebkę na litery C, G i X, które reprezentują ich twarde i miękkie dźwięki. Są one dostarczane w torbie ze sznurkiem i zawierają przewodnik w języku angielskim dla rodziców i nauczycieli wypełniony ćwiczeniami związanymi z akustyką.

  • torba ze sznurkiem

Wielofunkcyjny produkt do nauki i zabawy

Główne informacje

  • Wypełnienie: fasola

  • Wymiary: 7 cm x 7 cm

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej