Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze BIOLOGIA

Dodaj do mojej listy

 

PREMIERA SIERPIEŃ 2021

 

Dla kogo?

Jesteś nauczycielem biologii? Chcesz zaskoczyć uczniów szkoły ponadpodstawowej ciekawą i angażującą lekcją stacjonarną lub zdalną? Chcesz otrzymać pakiet materiałów, opracowanych przez renomowanego wydawcę? Sprawdź Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze Biologia!

Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze zostały opracowane przez renomowanego wydawcę treści multimedialnych – firmę Learnetic znaną z takich serii jak m.in. mTalent Wyrównywanie szans, Interaktywne Plansze Przyrodnicze (IPP) oraz Multimedialne Pracownie Przedmiotowe (MPP), co jest gwarancją najwyższej jakości merytorycznej i technologicznej.

 

 

 

infografika

 

 

Dlaczego warto?

  • Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze Biologia to pakiet 25 zagadnień, 75 interaktywnych lekcji oraz kilkadziesiąt kart pracy do wydruku. Otrzymujesz gotowe materiały. Teraz możesz obudzić w uczniach miłość do biologii.
  • W łatwy i atrakcyjny sposób przedstawisz najtrudniejsze zagadnienia z podstawy programowej.
  • Program posiada bezterminową licencję dla 3 nauczycieli i 90 uczniów (online).
  • Dostęp offline: 6 urządzeń dla nauczycieli oraz 90 urządzeń dla uczniów.
  • Program spełnia cele szczegółowe Aktywnej Tablicy
  • Bogactwo zasobów! Program zawiera atrakcyjne zasoby multimedialne, takie jak fotografie preparatów mikroskopowych tkanek, dokumentacje obserwacji w postaci filmów i zdjęć. Znajdziesz tu również elementy interaktywnego atlasu ludzkiej anatomii z dokładnym wyodrębnieniem poszczególnych struktur budowy ciała człowieka. Wyobraź sobie jak ciekawe mogą być lekcje z wykorzystaniem tak wielu atrakcyjnych form prezentacji wiedzy.
  • WLP to trzy typy materiałów: laboratorium, karty pracy oraz testy.

    • Laboratorium to:
      - projektowanie doświadczeń,
      - doświadczenia krok po kroku,
      - symulacje,
      - wirtualne wycieczki oraz dane do analizy.
    • Karty pracy:
      - przeznaczone są do równoległej pracy z częścią „Laboratorium”,
      - są dostępne w formie multimedialnej i jako pdf do wydruku,
      - zbieranie i analizowanie danych,
      - praca z wykorzystaniem takich metod nauczania jak zadawanie pytań, formułowanie hipotez oraz wyciąganie wniosków.
    • Testy:
      - pytania podsumowują zdobytą w trakcie doświadczeń wiedzę
      - testy mogą pełnić rolę kartkówek

                  - otrzymujesz wyniki uczniów dzięki narzędziom Dzwonek.pl-

                  - dostęp do testów ma wyłącznie nauczyciel.

  • Z materiałami WLP możesz uczyć i pracować na niemal każdym sprzęcie (tablety, komputery, smartfony, tablice interaktywne, ekrany multimedialne), 
  • Zasoby rozwijają myślenie krytyczne u uczniów, kompetencje społeczne (praca grupowa) i cyfrowe, wprowadzają w pracę metodą badawczą – zadawanie pytań, formułowanie hipotez, wyciąganie wniosków, a także zbieranie i analizowanie danych,
  • Rzeczywistość wirtualna – dostępne w programie modele 3D można oglądać zarówno na ekranie komputera jak i w okularach VR przez przeglądarkę internetową.
  • Materiały WLP to doskonałe rozwiązanie do zajęć metodą odwróconej klasy czy lekcji hybrydowych (jako materiał wspomagający doświadczenia).
  • Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze stanowią doskonałą pomoc i zabezpieczenie na wypadek zamknięcia szkół – nauczyciel może nie tylko współdzielić ekran i realizować wirtualne eksperymenty z uczniami, wpływając na ich zainteresowanie, lecz także wysyłać im zadania przy pomocy platformy Dzwonek.pl. 
  • W przypadku szkół pracujących stacjonarnie materiały stanowią doskonałe urozmaicenie lekcji, przyciągają uwagę uczniów i angażują ich do nauki, rozwijając przy tym kompetencje cyfrowe i społeczne. Takie materiały jak: symulacje czy wirtualne wycieczki mogą dzięki WLP z łatwością zagościć w salach lekcyjnych każdej szkoły ponadpodstawowej!

 

Jakie elementy multimedialne zawierają Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze?

  • fotografie preparatów mikroskopowych tkanek roślinnych i zwierzęcych wykonane w laboratorium, które można obserwować w trzech różnych powiększeniach w symulowanym mikroskopie;

  • dokumentacja obserwacji w postaci ilustracji, zdjęć i filmów z prawdziwych obserwacji roślin i zwierząt oraz doświadczeń wykonywanych w pracowniach biologicznych;

  • elementy interaktywnego atlasu ludzkiej anatomii z dokładnym wyodrębnieniem poszczególnych struktur budowy ciała człowieka;

  • budowa wewnętrzna i zewnętrzna wybranych narządów prezentowanych w postaci modeli 3D;

  • możliwość przeprowadzania pomiarów oraz analiz w symulowanych doświadczeniach i obserwacjach biologicznych;

  • możliwość modelowania przebiegu doświadczeń i doboru właściwych odczynników, sprzętu i badanego materiału;

  • rozwijanie umiejętności planowania i przeprowadzania badań biologicznych zgodnie z ideą metody naukowej/ albo: rozwijanie umiejętności formułowania problemów badawczych i stawiania hipotez;

 

Jakie zagadnienia poruszane są w Wirtualnych Laboratoriach Przyrodniczych – Biologia?

  1. Wykrywanie skrobi w wybranych produktach spożywczych

  2. Koagulacja białka

  3. Denaturacja białka

  4. Wykrywanie wiązań peptydowych

  5. Reakcje charakterystyczne białek

  6. Komórki eukariotyczne i prokariotyczne – podobieństwa i różnice

  7. Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające na intensywność fotosyntezy

  8. Praca z mikroskopem – tkanka roślinna

  9. Atlas tkanek roślinnych

  10. Rośliny jedno-i dwuliścienne

  11. Transport wody w roślinie

  12. Zdolność kiełkowania nasion

  13. Wpływ niedoboru wybranych pierwiastków na wzrost i rozwój roślin

  14. Fitohormony i ruchy roślin

  15. Identyfikacja stawonogów

  16. Budowa wewnętrzna płaza

  17. Praca z mikroskopem – tkanka mięśniowa

  18. Układ pokarmowy

  19. Budowa i praca płuc

  20. Budowa i praca serca

  21. Układ nerwowy

  22. Oko i ucho

  23. Budowa układu szkieletowego

  24. Budowa i rodzaje kości

  25. Stawy – ruchome połączenia kości

 

Co składa się na skuteczność lekcji z WLP?

  • praca metodą naukową,
  • samodzielne myślenie ucznia oraz aktywizacja uczniów przez pracę grupową,
  • zwiększone zrozumienie zagadnień dzięki wyciąganiu wniosków na podstawie doświadczeń, 
  • zapoznanie się ze sprzętem laboratoryjnym,
  • przełożenie wprowadzanej teorii na doświadczenia, obserwacje i symulacje,
  • satysfakcja ucznia po samodzielnej lekcji doświadczalnej.

 

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Możliwość otrzymania Karty Stałego Klienta

Możliwość otrzymania Karty Stałego Klienta

Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze BIOLOGIA_demo1 Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze BIOLOGIA_demo2 Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze BIOLOGIA_demo3

Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
  • Ponad 20 lat na rynku

  • tylko legalneoprogramowanie

  • szybkie dostawy

  • możliwość negocjacji cen

  • Bezpieczne zakupy

  • Profesjonalnedoradztwo

  • Przejrzyste zakupy

Na blogu

Zabawa w kosz skarbów – czy wiesz jak ją zorganizować?

Zabawa w kosz skarbów – czy wiesz jak ją zorganizować?

21-06-2021
Ciekawą zabawą należąca do zabaw heurystycznych jest kosz skarbów. Kosze skarbów to zabawa dla małych dzieci, które nie potrafią jeszcze chodzić, ale bez problemu utrzymują pozycję siedzącą. W tym artykule przyjrzymy się bliżej tej zabawie i podpowiemy w jaki sposób ją...

więcej

Odkrywamy zalety zabawy heurystycznej

Odkrywamy zalety zabawy heurystycznej

21-06-2021
Dzieci od urodzenia są małymi odkrywcami. Interesuje je wszystko, co je otacza. Lubią odkrywać, eksperymentować, poznawać, testować i badać nowe przedmioty i aktywności. Naturalna ciekawość świata drzemie w każdym dziecku. To ona pozwala mu poszerzać wiedzę i zdobywać nowe...

więcej

Czy zabawa klockami ma sens?

Czy zabawa klockami ma sens?

21-06-2021
Dzieci uwielbiają zabawy klockami. Klocki należą również do najchętniej kupowanych zabawek. Czy zabawa klockami to tylko sposób na ciekawe spędzanie wolnego czasu i zabicie nudy? Sprawdź czy warto kupować klocki i zachęcać dziecko do zabawy nimi.

więcej