Sensoryczna gra - przesuwaj i dopasuj

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: ANDREU TOYS
  • Kod producenta: 8416040161397

  • Historia ceny
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 135,00 zł z VAT

  • Cena produktu z transportem od: 150,90 zł z VAT – Paczkomat InPost<br/>Bezpłatny transport już od 200,00 zł

    Cena produktu z transportem od:
    150,90 zł z VAT – Paczkomat InPost
    Bezpłatny transport już od 200,00 zł

Dla kogo?

Sensoryczna gra – przesuwaj i dopasuj to zabawka przeznaczona przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Przesuwanie elementów gry po planszy i dopasowywanie ich do siebie rozwija logiczne myślenie i zdolności motoryczne dziecka, a także oddziałuje na jego percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Produkt oddziałuje również na zmysł dotyku. Przy pomocy zabawki dziecko może zapoznać się z pojęciem „tekstura” i nauczyć się rozpoznawać różne rodzaje tekstur.

Elementy gry pozwalają także na naukę rozpoznawania kolorów. Gra świetnie się sprawdzi na różnego rodzaju zajęciach terapeutycznych, m.in. na zajęciach integracji sensorycznej, terapii osób z nadwrażliwością dotykową oraz na zajęciach u osób niepełnosprawnych intelektualnie.

Zabawka jest ekologiczna i wykonana z drewna, dzięki czemu sprawdzi się jako element wyposażenia placówek kierujących się pedagogiką Marii Montessori.

Zabawka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.

 

8-certyfikat-bezpieczenstwa-dobra-jakosc-bezpieczny-produkt Bezpieczny produkt

Zabawka posiada certyfikat CE.

85-edukacja-przedszkolna2 Dla przedszkoli

Produkt może być ciekawym elementem wyposażenia przedszkoli, wspierającym ogólny rozwój najmłodszych dzieci.

5-dla-niewidomych-i-slabowidzacych-60 Dla niewidomych i słabowidzących

Sensoryczne elementy gry sprawiają, że może być ona wykorzystywana przez osoby z dysfunkcją wzroku.

28-motoryka-mala-terapia-reki Rozwój motoryki małej

Przesuwanie elementów po wydrążonych liniach oraz układanie elementów w wyznaczonych miejscach rozwija motorykę małą.

36-nauka-mieszania-sie-barw-nauka-kolorow Nauka kolorów

Tekstury mają różne kolory, dzięki czemu najmłodsze dzieci mogą utrwalić nazwy kolorów.

44-od-1-roku-zycia-4- Od 3 roku życia

Gra przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.

52-percepcja-wzrokowa-zmysl-wzroku Rozwój percepcji wzrokowej

Rozpoznawanie tekstur, określanie ich kolorów oraz umieszczanie i przesuwanie elementów na planszy oddziałuje na zmysł wzroku dziecka.

78-zmysl-dotyku3 Rozwój zmysłu dotyku

Różnorodność faktur sprawia, że podczas gry można kierować się także samym zmysłem dotyku.

99-wykonany-z-drewna-drewniany2 Wykonany z drewna

Produkt jest ekologiczny, wykonany z drewna.

 

 

 

Dlaczego warto?

  • Oddziaływanie na zmysł dotyku

Drewniane części gry mają różne faktury, które oddziałują na zmysł dotyku. Elementy te można przesuwać po planszy oraz dopasowywać do siebie kierując się przy tym jedynie dotykiem. Zabawa z wykorzystaniem sensorycznej gry może służyć nie tylko do kształtowania zmysłu dotyku, ale także jako element terapii kompensujący zaburzenia związane z tym zmysłem.

 

 

  • Oddziaływanie na zmysł wzroku

Gra rozwija percepcję wzrokową dziecka oraz jego koordynację wzrokowo-ruchową. Przy pomocy zmysłu wzroku dziecko może rozpoznawać rodzaje faktur znajdujących się na elementach oraz określać ich kolory. Drewniane części można układać na wyznaczonych polach gry, a także przesuwać je po wydrążonych na planszy liniach.

 

  • Wprowadzenie pojęcia „tekstura”

Elementy gry można wykorzystać na zajęciach plastycznych. Sprawdzą się one podczas wprowadzania pojęcia „tekstura”. Przy pomocy zabawki dziecko będzie mogło poznać rodzaje tekstur i nauczyć się rozpoznawać niektóre z nich przy pomocy wzroku i dotyku.

Przy pomocy zabawki dziecko będzie mogło poznać rodzaje tekstur i nauczyć się rozpoznawać niektóre z nich przy pomocy wzroku i dotyku.

Zabawka rozwija zdolności motoryczne dziecka. Dopasowywanie takich samych elementów do siebie oraz przesuwanie elementów po planszy tak, aby znalazły się we właściwym miejscu, kształtuje sprawność rąk malucha. Dzięki zabawce dziecko może swobodnie manipulować małymi przedmiotami, chwytać je w palce i przesuwać, przez co ćwiczy sprawność palców, nadgarstków i ogólną sprawność dłoni.

 


Pomysły na zabawę


  • Dopasuj tekstury – rozwój zmysłu dotyku, utrwalenie słownictwa związanego z teksturą, rozwój motoryki małej

W miejscach na planszy ułożone są elementy z teksturami. Dziecko dokładnie przygląda się elementom oraz utrwala ich teksturę przy pomocy dotyku. Następnie nauczyciel zasłania dziecku oczy. Zadaniem dziecka jest przesunięcie elementów po planszy tak, aby pasowały do siebie teksturami. Przy łączeniu elementów w pary dziecko kieruje się wyłącznie zmysłem dotyku. Po wykonaniu zadania dziecko odsłania oczy i sprawdza, czy tekstury zostały prawidłowo dobrane w pary.

Elementy gry pozwalają także na naukę rozpoznawania kolorów.

  • Tekturowe dyktando – utrwalanie słownictwa związanego z teksturą oraz nazw kolorów, ćwiczenia orientacji przestrzennej, rozwój motoryki małej, percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

Dziecko układa na planszy elementy według instrukcji nauczyciela. W instrukcji musi znaleźć się konkretne miejsce, w którym musi znaleźć się element oraz rodzaj lub kolor tekstury danego klocka, np. „połóż niebieski element w drugim rzędzie po lewej stronie, na trzecim miejscu”, „postaw klocek z korkiem w pierwszym rzędzie po prawej stronie, pomiędzy klockiem żółtym i białym” itp. Ze względu na złożoność opisu każdego położenia, może zostać on podzielony także na krótsze polecenia, np. „Znajdź niebieski klocek. Wskaż drugi rząd po lewej stronie. Umieść klocek na trzecim polu”. Po zapełnieniu wszystkich wolnych miejsc dziecko przesuwa klocki po ścieżce tak, aby zostały dopasowane w pary.

Zabawka rozwija zdolności motoryczne dziecka. Dopasowywanie takich samych elementów do siebie oraz przesuwanie elementów po planszy tak, aby znalazły się we właściwym miejscu, kształtuje sprawność rąk malucha.

 

Główne informacje

Wymiary produktu: 30 x 30 x 4,5 cm.

Wymiary opakowania: 31 x 31 x 5,5 cm.

Materiał: drewno.

Wiek: 3+.

Zabawka posiada certyfikat CE – jest bezpieczna dla dzieci.

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej