129,00 zł z VAT
Ptaki i gniazda – do nauki sortowania to zabawka przeznaczona dla dzieci przedszkolnych oraz dzieci w młodszym wieku szkolnym. Została ona stworzona przede wszystkim z myślą o rozwijaniu umiejętności matematycznych dziecka. Przy pomocy zestawu dziecko może zapoznać się z pojęciem zbioru i sortować elementy według wskazanego kryterium. Zabawkę wykorzystać można do wprowadzenia pojęcia liczby, nauki przeliczania, porównywania, wprowadzania liczebników, a także dodawania i odejmowania oraz mnożenia i dzielenia w zakresie 30. Dzięki zabawce dziecko może nauczyć się nazywania i rozpoznawania kolorów. Zestaw można wykorzystać także na lekcjach z zakresu edukacji przyrodniczej jako wprowadzenie do zajęć o ptakach, o zwierzętach leśnych i o domach zwierząt. Przy pomocy zestawu dziecko może nauczyć się prostego kodowania i tworzenia rytmów. Produkt sprawdzi się w szkołach, przedszkolach oraz świetlicach, a także podczas zabawy w domu. Może on stanowić ciekawy element wyposażenia poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówek terapeutycznych. Zabawka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 lat, ze względu na małe elementy nie powinny z niej korzystać młodsze dzieci.
Zabawka znajdzie zastosowanie podczas kształtowania pojęć matematycznych w przedszkolu.
Zestaw wykorzystać można podczas zajęć matematycznych i przyrodniczych w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Zestaw ma 7 kolorów: żółty, czerwony, niebieski, zielony, pomarańczowy i fioletowy oraz brązowy (spody gniazd), może więc posłużyć do nauki kolorów.
Korzystając z kolorowych ptaszków, dziecko może nauczyć się liczenia od 1 do 30, przeliczania i porównywania elementów w zbiorze.
Produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 lat, ze względu na małe elementy nie powinny z niego korzystać młodsze dzieci.
Dziecko może dopasowywać do siebie elementy według koloru lub stworzyć podział na pisklęta, ptasie mamy i gniazda.
Korzystając z zestawu, dziecko nauczy się dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić w zakresie 30.
Zestaw Ptaki i Gniazda może być pomocnym narzędziem podczas nauki liczenia. Znajdzie on zastosowanie m.in. przy wprowadzaniu pojęcia liczby. Dzięki niemu dziecko nauczy się liczyć od 1 do 30 oraz przeliczać elementy w rzędzie – kolorowe ptaszki świetnie się sprawdzą do nauki liczenia na konkretach. Maluch może również porównywać liczby elementów w zbiorach i wskazywać, gdzie jest mniej, gdzie więcej, a gdzie tyle samo elementów.
Kolorowe figurki mogą posłużyć do nauki dodawania i odejmowania. Początkowo odbywa się ono przy wykorzystaniu konkretów. Po opanowaniu umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 w pamięci dziecko uczy się dodawać i odejmować większe liczby również z pomocą konkretów. Dziecko może tworzyć działania na dodawanie i odejmowanie, obrazując je figurkami. Ptaszki sprawią, że nauka matematyki będzie o wiele przyjemniejsza.
Ptaszki znajdą zastosowanie podczas nauki mnożenia i dzielenia. Pojęcia te są dla dziecka abstrakcyjne i często sprawiają mu problem, dlatego należy wykonywać jak najwięcej ćwiczeń w tym zakresie. Aby dziecku było łatwiej zrozumieć samo pojęcie, świetnie sprawdzą się ćwiczenia wykonywane na konkretach. Dziecko może dzielić zestaw ptaszków na zbiory np. po 2, 3, 5 lub 6 ptaszków, a potem policzyć, ile stworzyło zbiorów. Może także stworzyć np. 5 zbiorów poprzez dokładanie do każdego z nich po 1 elemencie aż do wykorzystania wszystkich figurek, a na koniec przeliczyć, ile elementów jest w każdym zbiorze. W zależności od przerabianego materiału oraz możliwości dziecka można wykorzystać cały zestaw ptaszków lub tylko jego część.
Zestaw Ptaki i Gniazda może być wykorzystany zarówno do wprowadzania pojęcia zbioru, jak i ćwiczeń utrwalających w tym zakresie. Dziecko może dzielić elementy na zbiory według różnych kryteriów. Mogą to być zbiory gniazd, dużych ptaszków oraz małych ptaszków, ale może to być również podział ze względu na kolory. Dziecko może uzasadniać, dlaczego użyło takiego podziału, a także porównywać elementy zbioru między sobą. Wykorzystanie zestawu do tworzenia zbiorów pomoże też sprawdzić, czy dziecko przeszło z poziomu przedoperacyjnego na poziom operacyjny. Dziecko na poziomie operacyjnym wie, że 6 gniazd to tyle samo, co 6 ptaszków, natomiast dziecko na poziomie przedoperacyjnym może stwierdzić, że zbiór gniazd jest większy, gdyż są one większego rozmiaru, niż ptaszki. W przypadku drugiej sytuacji konieczne będzie wykonywanie z dzieckiem dodatkowych ćwiczeń związanych z pojęciem zbioru.
Elementy zestawu są w 7 kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim, zielonym, pomarańczowym i fioletowym oraz brązowym (dolna część gniazd). Zestaw będzie więc pomocny do nauki nazywania i rozpoznawania kolorów u najmłodszych dzieci. Naukę kolorów można połączyć z nauką tworzenia zbiorów – dziecko może dopasowywać do siebie elementy w tym samym kolorze.
Zestaw będzie przydatny podczas nauki kodowania. Jego elementy można ułożyć w najprostszy sposób: gniazda, małe ptaszki i duże ptaszki z dodatkowym zastosowaniem odpowiedniego koloru. Można też ułożyć rząd elementów, które należy zmienić według określonego kodu oraz układać ciągi według instrukcji.
Małe ptaszki rozeszły się po lesie i teraz mamy nie potrafią ich znaleźć. Zadaniem dziecka jest pomoc ptasim mamom w odnalezieniu maluchów i umieszczenie ich we właściwym gnieździe. Figurki piskląt są pochowane po sali. Ze względu na ich mały rozmiar muszą być jednak widoczne (nie mogą być ukryte np. w pudłach lub za książkami). Dziecko ma do odnalezienia 24 pisklęta – po 4 z każdego koloru. W przypadku trudności ze znalezieniem ptaszków dziecko może otrzymać podpowiedzi takie jak w zabawie ciepło-zimno.
Gniazda ułożone są obok siebie w parach. W każdym gnieździe znajdują się ptaszki w dowolnej ilości i kolorach z pary. Zadaniem dziecka jest policzenie, ile jest wszystkich ptaków w gniazdku, a następnie policzenie, ile z nich nie pasuje do koloru gniazda. Dziecko zapisuje działanie na odejmowanie i podaje wynik. To samo robi z drugim gniazdkiem z pary. Następnie niepasujące wcześniej ptaszki dokłada do gniazdka we właściwym kolorze i tworzy działanie na dodawanie i także podaje jego wynik. Przykładowo: w czerwonym gniazdku są 3 czerwone i 2 niebieskie pisklęta, czyli razem 5 piskląt. Dziecko wyjmuje z gniazdka pisklęta niebieskie i pozostają mu 3 czerwone ptaszki, czyli 5-2 = 3. W gniazdku niebieskim natomiast jest 1 czerwone pisklę i 2 niebieskie, czyli razem 3. Dziecko wyjmuje czerwone pisklę, a więc 3-1 = 2. Następnie dziecko przekłada niebieskie pisklęta do niebieskiego gniazda i tworzy działanie 2+2 = 4 oraz czerwone pisklęta do czerwonego gniazda i tworzy działanie 3+1 = 4.
Przed dzieckiem stoją ułożone w rzędzie ptaszki w różnych kolorach. Mogą to być same pisklęta lub małe i duże ptaki. Dziecko uważnie przygląda się ptaszkom i stara się zapamiętać następujące po sobie kolory i wielkości ptaszków. Następnie zamyka oczy, a 1 lub 2 elementy w rzędzie zostają zmienione. Może to być np. zmiana kolejności znajdujących się obok siebie ptaszków, zmiana jednego z ptaszków na figurkę w innym kolorze lub zmiana dużego ptaszka na małego i odwrotnie. Długość rzędu i stopień trudności zabawy zależy od wieku i możliwości dziecka.
6 gniazd,
6 ptasich mam,
24 pisklęta.
Liczba elementów: 36.
Materiał: plastik.
Wielkość gniazd: 8,5 x 2,5 cm.
Wielkość ptasich mam: 4,5 cm.
Wielkość piskląt: 2,5 cm.
Zestaw zawiera przewodnik po aktywnościach.
Wiek: 3+.
Zasady bezpieczeństwa: produkt jest nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3 lat – zawiera małe elementy (ryzyko połknięcia lub zadławienia).