Dla kogo?
Programowanie z krabem jest wielkoformatową grą logiczną do nauki programowania dla grup przedszkolnych w wieku od 5-6 lat. Zestaw polecamy głównie nauczycielom przedszkola i pedagogom chcącym za pomocą gier i zabaw umożliwić dzieciom zdobycie podstawowych umiejętności niezbędnych w programowaniu. Nabycie tych umiejętności już w wieku przedszkolnym jest kluczowe dla kształtowania i rozwijania takich zdolności jak logiczne myślenie, spostrzegawczość, planowanie, przewidywanie, wnioskowanie czy kreatywność.
Co zawiera?
- Elementy kartonowe:
- 32 elementy kartonowe do budowania labiryntów i zadań 22×22 cm. Elementy te są dwustronne – w pierwszych czterech zabawach krab wędruje po kamienistej plaży, w kolejnych czterech zabawach krab wędruje przez rafę koralową,
- 8 kartonów z muszlami – to cele i nagrody dla kraba w każdej zabawie,
- kartony z 7 zwierzętami, które w poszczególnych tematach przeszkadzają krabowi w jego drodze do muszli: kruk, żabka, agama, ślimak, murena, meduza, ośmiornica,
- 48 kartoników z pomarańczowymi strzałkami do zapisywania i planowania drogi kraba 10×10 cm.
- Plansza do zabaw i układania labiryntów – w wielkości 170×250 cm
- Elementy motywujące:
- 25 kart dla 25 dzieci z miejscem na osiem naklejek-nagród,
- 8 zestawów naklejek do każdej zabawy,
- 25 dyplomów po zakończeniu wszystkich zabaw,
- karty pracy – 8 wzorów (do każdego z tematów jedna).
- Poradnik metodyczny ze scenariuszami zajęć.
Dlaczego warto?
- Nauka programowania umożliwia kształtowanie i rozwijanie takich umiejętności jak logiczne myślenie, spostrzegawczość, planowanie, przewidywanie, wnioskowanie czy kreatywność. Zestaw Programowanie z krabem wprowadza dzieci w świat kodowania już w wieku przedszkolnym i umożliwia nabywanie wyżej wymienionych kluczowych umiejętności poprzez świetną zabawę.
- Programowanie z krabem to nauka programowania za pomocą unikalnej metody "programowania w ruchu" która jest świetnie dopasowana zarówno do rozwoju psychofizycznego i społecznego najmłodszych dzieci. Nauka w ruchu z wykorzystaniem dostępnych w zestawie materiałów jest dla dzieci w tym wieku zdecydowania ciekawsza, skuteczniejsza i dostarcza im dużo więcej przyjemności
- Zestaw Programowanie z krabem to doskonałe narzędzie do integrowania grupy. Podczas zabawy może być aktywna cała grupa, dzięki czemu dzieci nabywają tak istotne umiejętności jak współdziałanie z rówieśnikami, nawiązywanie z nimi relacji, wspólne eksperymentowanie i rozwiązywania zagadek.
- Programowanie z krabem uczy dzieci myślenia analitycznego, algorytmicznego oraz umiejętności dedukcji co stanowi doskonałe przygotowanie do nauki informatyki w szkole.
- Za pomocą zestawu dzieci mogą eksperymentować, tworzyć wzajemnie zadania, obserwować innych co pobudza ich kreatywność, rozwija wyobraźnię i co ważne pozwala na uczenie się na błędach.
- Nauka programowania metodą "Programowanie w ruchu" nie wymaga korzystania z komputera ani tabletu, co sprawia, że jest ona bardziej dostępna i można z niej korzystać w dowolnym miejscu i czasie.
- Scenariusze i materiały dołączone do zestawu zostały opracowane w sposób ułatwiający wykorzystanie ich przez nauczyciela przedszkolnego i nie wymagają specjalnego przygotowania informatycznego, dzięki czemu każdy nauczyciel może prowadzić zajęcia Programowanie z krabem.
Za pomocą gier i zabaw ruchowych dzieci nauczą się myślenia analitycznego, algorytmicznego oraz umiejętności dedukcji niezbędnej w informatyce. Format gry pozwala na swobodne poruszanie się grupy. Na dywaniku dzieci mogą układać zadania-labirynty, a następnie poruszać się po nim by osiągnąć cel. Tworząc labirynty można wykorzystać kartony z ilustracjami kamienistej plaży lub rafy koralowej, ze zwierzętami przeszkadzającymi krabowi oraz z muszlami, które są nagrodą dla kraba za osiągnięcie celu.

Zaletą zestawu jest to, że dzieci mogą wspólnie tworzyć zadania-labirynty, a następnie prowadzić kraba do celu. Sposób zabawy w dużym stopniu zależy od wychowawcy oraz kreatywności przedszkolaków. Możliwości jest naprawdę wiele, a to wszystko może odbywać się w ruchu, z daleka od komputera.
Dzieci mogą eksperymentować, tworzyć wzajemnie zadania, obserwować innych i uczyć się na błędach. Taki sposób nauki pobudza kreatywność oraz uczy współpracy. Wychowawca może przydzielać role dzieciom adekwatnie do ich możliwości.
Sprawdź inne pomoce dydaktyczne.
Bezpłatna dostawa i ubezpieczenie przesyłki
Bezpłatna dostawa i ubezpieczenie przesyłki
Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Możliwość negocjacji ceny przy większych zamówieniach
Możliwość negocjacji ceny przy większych zamówieniach
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/