749,00 zł z VAT
Niebieska KodujMata - mata do nauki kodowania dla dzieci ze SPE (mata czteroczęściowa) to produkt przeznaczony dla dzieci przedszkolnych oraz uczniów niższych klas szkół podstawowych. Stworzony został przede wszystkim z myślą o dzieciach słabowidzących oraz dzieciach posiadających zaburzenia ze spektrum autyzmu, jednak z powodzeniem można go wykorzystać również na zajęciach szkolnych czy przedszkolnych u dzieci nieposiadających tego typu zaburzeń.
Niebieska KodujMata to łatwe w zastosowaniu i atrakcyjne narzędzie wprowadzające dzieci w podstawy kodowania. Wykorzystać go można w różnego typu przedszkolach, szkołach (w tym integracyjnych, specjalnych oraz w edukacji włączającej), placówkach terapeutycznych (bardzo przydatny będzie m.in. w gabinecie logopedy), poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Sprawdzi się podczas zajęć szkolnych i przedszkolnych podczas nauki i zabawy, a także podczas różnego rodzaju terapii, zajęć wyrównawczych oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Układanie elementów na macie rozwija u dzieci percepcję wzrokową, motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową. Zabawy z matą wspierają rozwój umiejętności matematycznych oraz językowych, pomagają gromadzić wiedzę z zakresu edukacji przyrodniczej, polonistycznej i społecznej.
Mata do kodowania przeznaczona jest dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi powyżej 3 roku życia.
Mata jest bezpieczna w użyciu, nie wydziela szkodliwych zapachów, jest pomalowana przy użyciu ekologicznych farb.
Mata przeznaczona jest dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym dzieci ze spektrum autyzmu.
Mata ma duże pola i pogrubione linie, dzięki czemu mogą z niej korzystać osoby słabowidzące.
Mata jest przydatna do nauki i zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Matę można wykorzystać m.in. do nauki czytania i liczenia na zajęciach dla dzieci z klas 1-3.
Nadruk na macie został wykonany przy użyciu ekologicznych farb, mata nie wydziela szkodliwych zapachów.
Mata przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia.
Mata umożliwia kształtowanie umiejętności matematycznych takich, jak: dodawanie i odejmowanie, orientacja przestrzenna, kategoryzowanie.
Ze względu na szybki rozwój technologii informacyjnej oraz coraz większą automatyzację procesu nauczania, coraz większy nacisk kładzie się na naukę kodowania. Obowiązuje ona już dzieci w wieku przedszkolnym, jednak ze względu na wiek i umiejętności dzieci jest bardzo uproszczona. Przedszkolaki uczą się przede wszystkim kodowania na matach. Niebieska KodujMata jest więc świetnym narzędziem do kodowania dla najmłodszych. Jest dużych rozmiarów, więc kodować mogą na niej również osoby słabowidzące. Matę można podzielić na 4 części, co umożliwia pracę w grupach. Do maty można dokupić kartoniki edukacyjne w rozmiarach odpowiadających kratkom na macie. Zestaw kartoników zawiera 400 elementów, dzięki czemu dzieci mogą układać elementy w oparciu o wiele kategorii.
Niebieska KodujMata jest świetnym narzędziem umożliwiającym rozwój umiejętności matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. Wykorzystać ją można m.in. do kształtowania orientacji przestrzennej. Pomocne będą tu kartoniki edukacyjne do niebieskiej KodujMaty. Korzystając z maty i ułożonych na niej kartoników edukacyjnych, dzieci mogą ćwiczyć orientację przestrzenną z zastosowaniem określeń: „nad”, „pod”, „obok”, „pomiędzy”, „po lewej stronie”, „po prawej stronie”. Dziecko może również przesuwać kartonik po macie według instrukcji nauczyciela, np. „przesuń kartonik o 3 kratki w prawo, następnie o 5 w dół” itp.
Mata może posłużyć do tworzenia prostych działań matematycznych dla dzieci w wieku szkolnym. Z pomocą maty oraz kartoników z liczbami i znakami działań dziecko może rozwiązywać proste zadania matematyczne, zadania z niewiadomą oraz tworzyć działania pasujące do treści zadania. Dla dziecka o wiele bardziej atrakcyjne jest rozwiązywanie tego typu zadań na macie niż w tradycyjny sposób- w zeszycie, na tablicy lub w ćwiczeniach.
Niebieska mata do kodowania KodujMata świetnie sprawdzi się również w edukacji polonistycznej. U dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym bardzo ważne jest opanowanie umiejętności analizy i syntezy wyrazów. Umiejętność ta jest niezbędna podczas nauki czytania, dlatego należy wykonywać z dziećmi dużo ćwiczeń w tym zakresie. Z pomocą KodujMaty dzieci mogą tworzyć wyrazy z liter i sylab, liczyć litery i sylaby w wyrazach, a także wskazywać różnicę między liczbą liter i głosek w danym wyrazie.
Dziecko, które opanowało już cały alfabet i potrafi rozróżniać litery wielkie i małe drukowane, może przy pomocy niebieskiej KodujMaty uczyć się czytania. Może odczytywać wyrazy poprzez literowanie oraz sylabizowanie, a także czytać pełnymi wyrazami. Naukę czytania można wspierać też obrazkami. Po odczytaniu wyrazu dziecko może dołożyć do niego odpowiedni obrazek.
Na początku maty ułożony jest kartonik z napisem „start”, na końcu kartonik przedstawiający dom (obok można położyć też kartonik z napisem „meta”). W różnych miejscach na macie ułożone są różne kartoniki. Mogą przedstawiać one rzeczy, które chłopiec/dziewczynka musi zdobyć po drodze lub przeszkody, które należy ominąć. Zadaniem dziecka jest „przeprowadzenie” chłopca/dziewczynki tak, aby zdobyć wszystkie potrzebne przedmioty lub ominąć wszystkie przeszkody i dotrzeć do mety, czyli domu. Kartoników nie powinno być na macie zbyt dużo, żeby dziecko mogło swobodnie przesuwać po niej kartonik przedstawiający chłopca lub dziewczynkę. Aby poprawnie wykonać zadanie, dziecko powinno rozrysować trasę na kartce za pomocą strzałek, np. jeśli dziecko chce przesunąć chłopca/dziewczynkę o 3 pola w prawo, to rysuje 3 strzałki w prawo. Po stworzeniu na kartce całej trasy dziecko może zaprowadzić chłopca/dziewczynkę do mety, tym samym sprawdzając, czy narysowana przez niego trasa jest prawidłowa.
Z zestawu kartoników edukacyjnych przedstawiających litery i sylaby dziecko tworzy dowolne wyrazy i układa je na macie. Następnie wskazuje ilość liter, głosek i sylab w każdym wyrazie.
Dziecko losuje kartoniki przedstawiające przedmioty, liczby oraz znaki matematyczne. Jego zadaniem jest stworzyć treść zadania dotyczącą wylosowanych przedmiotów, z jednoczesnym wykorzystaniem wylosowanych liczb i znaków. Po poprawnym ułożeniu treści zadania, dziecko układa na macie odpowiednie działanie. Zestaw elementów do losowania musi być dopasowany do wieku i możliwości dziecka.
Wszystkie pola na macie zapełnione są kartonikami edukacyjnymi. Nauczyciel zadaje dziecku pytanie: „gdzie jest…?” (np. dziewczynka, flaga, dom). Zadaniem dziecka jest wyszukanie odpowiedniego obrazka na macie i opisanie jego położenia z zastosowaniem określeń związanych z orientacją przestrzenną. Opis może być prosty, np. „Dziewczynka znajduje się obok śnieżynki”, lub bardziej złożony, np. „Dziewczynka znajduje się pomiędzy śnieżynką a domem, nad flagą, pod trąbką”.
Przy tej zabawie należy skorzystać tylko z jednej części maty (4 x 4). Cała mata jest wypełniona kartonikami przedstawiającymi różne przedmioty. Dziecko przez 1-2 minuty dokładnie przygląda się położeniu elementów na macie. Następnie zamyka oczy, a nauczyciel zmienia miejsce dwóch kartoników na macie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, które kartoniki zmieniły miejsce. Inna wersja tej zabawy polega na zmianie jednego kartonika na inny. Zadaniem dziecka jest wtedy wskazanie, którego kartonika wcześniej nie było na macie.
Wielkość maty: 170 cm x 170 cm.
Materiał: tworzywo PCV, wysokiej jakości.
8 x 8 pól = 64 pola.
Możliwość podziału maty na 4 części.
Pola na macie są duże, kratki pogrubione i mocno kontrastowe – dostosowane dla osób słabowidzących i autystycznych.
Nadruk na macie: wykonany metodą UV, przy użyciu ekologicznych farb.
Po macie można chodzić w skarpetkach.
Mata nie faluje się, nie ściera, nie wydziela szkodliwych zapachów.
Produkt trwały i bezpieczny w użyciu.
Mata nadaje się do czyszczenia ściereczką.
Produkt może być wykorzystany na sali, jak również na boisku czy placu zabaw (konieczna jest płaska, równa powierzchnia).