Nauka czasu - małe zegary

  • 75,00 zł z VAT

  • Cena produktu z transportem od: 90,90 zł z VAT – Paczkomat InPost<br/>Bezpłatny transport już od 200,00 zł

    Cena produktu z transportem od:
    90,90 zł z VAT – Paczkomat InPost
    Bezpłatny transport już od 200,00 zł

Dla kogo?

Nauka czasu - małe zegary dla dzieci 5 lat+

Odczytywanie godzin na zegarach analogowych jest dla dzieci sporym wyzwaniem. Szczególnie w sytuacji, gdy na wszelkich urządzeniach w domu oraz smartfonach, laptopach i komputerach czas wskazują zegary cyfrowe i to z nimi Twoja pociecha oswaja się od najmłodszych lat.

Możesz jednak pomóc swojemu maluszkowi w nauce godzin na tarczy ze wskazówkami. Zachęcisz go do korzystania z tradycyjnych zegarów analogowych i zaznajomisz z ich działaniem dzięki zabawie. Wykorzystaj do tego edukacyjny zegar od Learning Resources.

Ta pomysłowa zabawka w lekkiej, ciekawej i przyjaznej formie pozwala wprowadzić dziecko w świat godzin oraz minut a także odczytywać je na zegarze ze wskazówkami. Warto mieć świadomość, że tych w codziennym życiu nie brakuje i umiejętność korzystania z nich z pewnością przyda się Twojemu maluszkowi.

Nauka czasu - mały zegar to pomoc edukacyjna której nie może zabraknąć w żadnym domu, przedszkolu czy pracowni matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej. Poszczególne elementy pozwalają zapoznać dzieci z budową zegara, funkcją wskazówek oraz odczytywaniem godzin i prawidłową terminologią. Dzięki temu mali odkrywcy nie tylko rozwijają funkcje poznawcze i zaspokajają ciekawość, ale także bogacą swoje słownictwo i podnoszą kompetencje językowe.

Poprzez zabawę w ustawianie i odgadywanie godzin Twoja pociecha usprawnia pamięć i koncentrację uwagi. Dodatkowo szablony kostki do gry są świetnym narzędziem do utrwalania liczb i ich kolejności oraz do doskonalenia liczenia w pamięci.

Dzięki temu, że dziecko samodzielnie może operować wskazówkami, rzucać kośćmi, rysować po tarczy i układać puzzle, angażuje motorykę małą oraz różne zmysły. Poprzez to usprawnia koordynację wzrokowo-ruchową i układ sensoryczny. Czy mógłbyś sobie wymarzyć lepszą zabawkę od kompletu Nauka czasu - małe zegary?

 

 

 

18-koncentracja-pamiec-skupienie3 Wpływa na koncentrację uwagi

Nauka godzin na zegarze, rysowanie wskazówek oraz układanie puzzli to idealne ćwiczenie na poprawę koncentracji uwagi.

35-Nauka-liczenia-liczby-cyfry-123-3 Ułatwia naukę liczb

Cyfry na zegarach i na kościach utrwalają zapis i pomagają w zapamiętaniu ich kolejności.

85-edukacja-przedszkolna2 Doskonałe wyposażenie przedszkola

Zabawka świetnie sprawdzi się jako pomoc edukacyjna w przedszkolu. Urozmaica naukę korzystania z zegara analogowego.

67-umiejetnosci-matematyczne-dodawanie-liczenie-tworzenie-wzorow-i-sekwencji-kategoryzowanie2 Wspomaga proces liczenia

Kości w zestawie zachęcają do obliczeń: dodawania i odejmowania godzin oraz przeliczania upływu czasu od - do.

49-od-5-roku-zycia Dla użytkowników od 5. roku życia

Zabawka nieodpowiednia dla młodszych dzieci - zawiera małe elementy!

 

Dlaczego warto?

  • Rozwój osobisty: nauka w formie zabawy, nauka odczytywania godzin na zegarze analogowym

Ruchome wskazówki oraz wyraźne tarcze z dużymi cyframi to świetne narzędzie do nauki budowy zegara analogowego oraz jego obsługi i odczytywania godzin. Kolorowe oznaczenia wskazówek ułatwiają zapamiętanie roli każdej z nich, co wpływa na poziom zrozumienia nowych pojęć przez małego użytkownika. Dziecko musi się bowiem nauczyć rozróżniać godziny i minuty oraz obliczać upływ czasu. Wyobraź sobie, że robi to z przyjemnością! Niemożliwe? Nie, jeśli skorzystasz z zestawu Nauka czasu - małe zegary.

Zaznajamianie z nowymi terminami nie musi odbywać się w sztywnej formie. Zabawa pomaga zrozumieć trudne pojęcia a podane w przyjazny sposób informacje są przez dziecko chętniej przyswajane i zapamiętywane. Jeśli na dodatek pokażesz, jak maluch może wykorzystać tę wiedzę, tym bardziej będzie zaangażowany w naukę. Pomóż mu rozwinąć funkcje poznawcze i opanować nowe umiejętności - pobaw się z nim elementami zestawu Nauka czasu - małe zegary!

 

 

  • Nauka: cyfry i ich kolejność, liczenie

Zegar to najlepsze narzędzie do nauki cyfr. Wyraźnie zapisane i wyeksponowane na tarczy oraz puzzlach są łatwiejsze do zapamiętania. Dzięki temu z pomocą szablonu zegara i kart aktywności nie tylko nauczysz swojego malucha wskazywania czasu, ale utrwalisz i zobrazujesz pojęcie liczby.

Dzięki zabawie takiej zabawie możesz zachęcać dziecko do liczenia. Wskazując godziny z minutami, wyrzucając na kościach konkretne wartości, pytając, ile czasu minęło między konkretnymi porami itp. dajesz małemu użytkownikowi okazję do trenowania matematyki w przyjemny sposób.

Kompetencje matematyczne są niezwykle istotne w rozwoju Twojej pociechy, dlatego warto wspierać je od najmłodszych lat i pokazywać, że matematyka stanowi nieodłączny element życia każdego człowieka. Zachęcając dziecko do liczenia i pomagając mu zdobyć tę umiejętność w bezpiecznych warunkach, budujesz pozytywne relacje ze swoim dzieckiem i wspomagasz jego rozwój poznawczy.

 

  • Komunikacja: język opisowy, wzbogacanie słownictwa

Nauka godzin na zegarze analogowym to nie tylko doskonały trening kompetencji matematycznych, ale też okazja do wprowadzania nowego słownictwa. To właśnie ten moment jest idealny, by wytłumaczyć dziecku, jak można podzielić czas, czym różni się przedpołudnie od popołudnia a dzień od nocy, czym jest kwadrans oraz doba.

Wraz ze swoim rozwojem maluch poszerza słownictwo, uczy się nowych wyrazów oraz utrwala ich znaczenie. Dzięki temu nie ma problemów z werbalizowaniem myśli oraz komunikacją.

Dodatkowym atutem zabawy z zegarem jest możliwość budowania dłuższych wypowiedzi. Pytając dziecko o to, co robiło o danej godzinie, dajesz mu przestrzeń do swobodnej wypowiedzi, organizowania jej w jasny i komunikatywny przekaz. Takie ćwiczenia z pewnością podniosą kompetencje językowe dziecka oraz pomogą mu w dalszej nauce.

Ruchome wskazówki oraz wyraźne tarcze z dużymi cyframi to świetne narzędzie do nauki budowy zegara analogowego oraz jego obsługi i odczytywania godzin.

  • Rozwój sensoryczny: dotyk, wzrok

Zabawa zestawem Nauka czasu - małe zegary angażuje wzrok i dotyk. Obserwując poruszające się wskazówki, maluch doskonali spostrzegawczość oraz ruch gałek ocznych. Samodzielne układanie godzin dostarcza bodźców układowi dotykowemu oraz wspomaga rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej. Podobne funkcje pełni układanie puzzli, zapisywanie godzin na szablonach czy rysowanie wskazówek w konkretnym układzie.

Tak stymulowane dziecko ma szansę na harmonijny rozwój, gdyż receptory zmysłów nie są przeciążane i nadmiernie bodźcowane. Jest to niezwykle ważne w całościowym funkcjonowaniu malucha, gdyż układ sensoryczny wpływa na emocje oraz na funkcje poznawcze.

 

Nauka cyfr oraz ich kolejności, wskazywania godzin i liczenia czasu to czynności, które pozytywnie wpływają na koncentrację uwagi. Jest ona niezbędna do prawidłowej pracy mózgu oraz wspomaga proces uczenia się. Gdy dziecko skupia się na konkretnej czynności i angażuje całą uwagę, to uczy się odcinać od bodźców płynących z otoczenia. Ta umiejętność jest niezwykle istotna w trakcie edukacji, gdy łatwo rozproszyć się na skutek czynników zewnętrznych, np. hałasu czy ruchu w sali.

Dodatkowo elementy zestawu Nauka czasu - małe zegary mogą posłużyć do doskonalenia pamięci, np. poprzez zabawę w memory czy podobną aktywność. Dziecko utrwala układ wskazówek oraz uczy się odpowiednio go interpretować, co usprawnia pracę mózgu i pozytywnie wpływa na rozwój pamięci wzrokowej.

 

Nauka godzin na zegarze analogowym to nie tylko doskonały trening kompetencji matematycznych, ale też okazja do wprowadzania nowego słownictwa.

 

Zestaw Nauka czasu - małe zegary to świetna pomoc dydaktyczna. Dzięki niej w przyjazny dla dziecka sposób wprowadzisz go w świat godzin, nauczysz liczenia oraz rozpoznawania położenia wskazówek. Możliwość układania puzzli, zapisywania godzin i rysowania wskazówek, usprawnia motorykę małą oraz pamięć malucha. Z taką zabawką również nauka liczenia nie jest straszna!

Plansze są czytelne, cyfry duże a wskazówki kolorowe, co pozytywnie wpływa na proces uczenia się godzin. Ponadto zabawka jest trwała i można wykorzystać ją na wiele sposobów. Z pewnością posłuży wielu dzieciom!

 


Pomysły na zabawę


  • Poznajemy zegar analogowy: utrwalenie cyfr, percepcja wzrokowa, rozumowanie, pamięć

Zaprezentuj dziecku wybrany zegar i licz z nim godziny. Wskazuj każdą po kolei, by wzmocnić umiejętność porządkowania numerów we właściwej kolejności.

Następnie omów budowę zegara. Spytaj, jakie liczby dziecko widzi, czym różnią się wskazówki, dlaczego poruszają się w innym tempie itp.

Wytłumacz dziecku, jak można podzielić tarczę zegara: na połowy oznaczające upływ pół godziny, na ćwiartki, czyli kwadranse oraz na minuty: przed jakąś godziną i po niej.

Pokaż, jak dokładnie określa się czas za pomocą ułożenia wskazówek w zegarze analogowym. Kiedy na przykład należy powiedzieć, że jest kwadrans przed pierwszą albo za ileś minut 13. Kiedy 27 minut po pierwszej a kiedy 27 minut przed pierwszą itp.

 

  • Rola wskazówek: rozumowanie, funkcje poznawcze, spostrzegawczość

Użyj plastikowego zegara. Poproś dziecko, by poruszało czerwoną wskazówką. Wytłumacz, że wyznacza godziny. Zachęć do poruszania niebieską wskazówką i wyjaśnij, że pokazuje minuty. Zwróć uwagę, że wskazówka godzinowa nie może poruszać się niezależnie, lecz jednocześnie wprawia w ruch drugą z nich.

Ruchome wskazówki oraz wyraźne tarcze z dużymi cyframi to świetne narzędzie do nauki budowy zegara analogowego oraz jego obsługi i odczytywania godzin.

  • Zegary wokół nas: porównywanie, percepcja wzrokowa, logiczne myślenie

Zachęć dziecko do poszukania zegarów w domu. Mogą to być budziki, zegary cyfrowe na urządzeniach (piekarnik, laptop, smartfon itp.). Poproś o porównanie czasu na każdym z nich, a następnie o odtworzenie godziny na zegarze z zestawu. Na początku podpowiadaj

 

Dla dziecka upływ czasu jest pojęciem abstrakcyjnym, dlatego warto przeprowadzić pewien eksperyment. Dzięki niemu pokażesz maluchowi, że tyle samo minut płynie dla człowieka inaczej, gdy wykonuje różne czynności.

Weź zegar z funkcją stopera i ustaw czas 1 minuty (lub więcej, według uznania). Nie zdradzaj, jak ustawiłeś stoper. Poproś swoją pociechę, by siedziała nieruchomo w jednym miejscu do momentu, gdy nie powiesz, że ma przestać. Spytaj, ile minut trwała ta zabawa. Pozwól dziecku oszacować ten czas według jego odczuć. Gdy podzieli się wrażeniami, powiedz mu, ile czasu siedziało. Następnie poproś, by dziecko ustawiło na zegarze analogowym godzinę rozpoczęcia tej czynności a na drugim jej zakończenie, możesz mu w tym pomóc, by precyzyjnie ustawić wskazówki. Maluch zobaczy, że upłynęło naprawdę niewiele czasu, choć może mieć uczucia, że było ich więcej.

Następnie znów ustaw stoper, nie zdradzając dziecku, czy jest to ta sama wartość i zaproponuj mu, by się pobawiło. Przerwij zabawę po tym samym czasie, co poprzednią czynność.

Porozmawiajcie o spostrzeżeniach dziecka. Spytaj, czy według niego miało na obie czynności tyle samo czasu. Gdy dziecko odpowie, pokaż na stoperze lub zegarze, że upłynęło tyle samo minut. Dopytaj, czy tak samo odczuło ich upływ itp. Uświadom mu, że gdy wykonujemy coś, co sprawia nam przyjemność, możemy odnieść wrażenie, że minuty mijają szybciej itp.

Nauka cyfr oraz ich kolejności, wskazywania godzin i liczenia czasu to czynności, które pozytywnie wpływają na koncentrację uwagi. Jest ona niezbędna do prawidłowej pracy mózgu oraz wspomaga proces uczenia się.

  • Która to godzina: nauka godzin, koncentracja uwagi

Wykorzystaj zegar jako tradycyjne narzędzie do nauki godzin. Przypomnij, jak interpretować ułożenie wskazówek. Pokaż, kiedy na zegarze jest pełna godzina, wpół do, kwadrans, kilka minut przed i po jakiejś godzinie. By zobrazować teorię, przesuwaj wskazówkami i tłumacz dziecku, którą godzinę pokazujesz.

Następnym etapem może być układanie wskazówek i proszenie dziecka o wyjaśnienie, którą godzinę widzi.
Możesz także podawać godzinę i prosić o odpowiednie ułożenie wskazówek.

 

  • Godzinowe puzzle: koordynacja wzrokowo-ruchowa, utrwalenie godzin oraz kolejności, porównywanie

Skorzystaj z puzzli cyfrowych. Poproś, by dziecko ułożyło pełne godziny i ustawiło je w kolejności. Tę samą czynność dziecko wykonuje na zegarze analogowym, układając wskazówki w pełne godziny. W kolejnym kroku zachęć do dopasowania zegarów analogowych do zapisów cyfrowych.

Tę samą zabawę możesz powtórzyć z innym czasem zamiast pełnych godzin, np. co pół godziny lub kwadrans po itp.

 

  • Zapisujemy czas: grafomotoryka, spostrzegawczość, koordynacja wzrokowo-ruchowa, rozpoznawanie godzin

Wytłumacz dziecku, jak zapisuje się czas: najpierw godzina, potem dwukropek i minuty. Ustawiaj na zegarze analogowym godziny i proś o odczytanie a potem zapisanie wartości w postaci cyfrowej.

 

  • Ustawiamy zegar: rozpoznawanie godzin, spostrzegawczość, utrwalanie liczb

Podawaj dziecku godziny i proś o ich dokładne odwzorowanie na planszy z zegarem analogowym.

Możesz skorzystać z kości, wyrzucać godziny i prosić o ich przeniesienie na zegar analogowy.

 

Zegar wykorzystasz do ustalania zasad na co dzień. Wskazuj godzinę, kiedy dziecko np. pójdzie spać, bierze kąpiel, je kolację itp. Pokazuj ją na zegarze i proś, by maluch odgadywał, o którą godzinę Ci chodzi.

 

  • Ile to czasu: nauka liczenia, koncentracja uwagi

Wykorzystaj zegar do nauki liczenia. Na początku zadawaj dziecku proste rachunki, np. wskaż pełną godzinę na zegarze i zapytaj, która będzie za 30 minut, 2 godziny itp.

Następnie poproś o wskazanie na jednym zegarze godziny, o której dziecko szło spać a na drugim szablonie, o której się obudziło. Zapytaj, ile czasu upłynęło między tymi czynnościami. Dziecko może policzyć, wykorzystując do tego wskazówki.

Gdy dziecko opanuje te umiejętności, możesz zadawać trudniejsze polecenia. Weź 3 zegary i ułóż dowolną godzinę na pierwszym z nich. Dziecko rzuca kośćmi i odczytuje ich wartość. Następnie dodaje ją do godziny z pierwszego zegara i na drugim układa wynik. Kolejna czynność polega na odjęciu wartości i ułożenie wyniku na trzecim zegarze.

Dla przykładu: pierwszy zegar wskazuje 12:00. Kości pokazały 5 godzin i 30 minut. Dziecko wykonuje dwa rachunki: 12:00 + 5:30 oraz 12:00 - 5:30. Wyniki układa na zegarach w kolejności od najwcześniejszej godziny do najpóźniejszej: 6:30 - 12:00 - 17:30.

 

  • Rysujemy godziny: rozumowanie, koordynacja wzrokowo-ruchowa, utrwalanie godzin i odczytywania zegara analogowego

Wykorzystaj zmazywalne szablony. Zapisuj w formie cyfrowej godziny, a dziecko rysuje wskazówki odzwierciedlające Twój zapis. Możecie też wyrzucać wartości na kościach, odczytywać je i rysować wyrzucone godziny na szablonach.

 

  • Zegarowe memory: pamięć, spostrzegawczość, koncentracja

Wykorzystaj zegary analogowe oraz szablony do samodzielnego pisania. Ustaw na zegarach wybrane godziny a następnie zapisz je w formie cyfrowej na zmazywalnych szablonach i odwróć, ukrywając napis. Zadaniem dziecka jest znaleźć pary: zegar analogowy i zapis cyfrowy. Zasady podobne do tradycyjnego memory, ale zegary analogowe pozostają cały czas odkryte, by wskazówki się nie przesuwały.

 

  • Mój plan dnia: samoobsługa, kreatywność, język opisowy

Poproś dziecko, by opowiedziało Ci, co robiło danego dnia. Dziecko wskazuje na zegarze godzinę i wymienia czynności, które wtedy wykonało.

Dodatkowo elementy zestawu Nauka czasu - małe zegary mogą posłużyć do doskonalenia pamięci, np. poprzez zabawę w memory czy podobną aktywność.

Co zawiera?

  • 1 plastikowy zegar (rozmiar ok. 15 cm)

  • 1 zegar w formie zmazywalnej tablicy

  • 3 kostki do gry (2 kostki z godzinami, jedna z minutami)

  • 24 dwustronne karty aktywności w formie puzzli (z czasem analogowym i cyfrowym)

  • 12 dwustronnych kart z codziennymi czynnościami

  • przewodnik aktywności

 

Główne informacje

Wiek: 5 lat +

Do zapisu godzin na zegarze należy używać specjalnych pisaków suchościeralnych. Przed użyciem wypróbuj na brzegu zegara, czy pisak nie zostawia trwałych śladów. Ścieraj go lekko wilgotną szmatką, pod wpływem zbyt dużej wilgoci zegar wypaczy się.

Produkt posiada certyfikat CE

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

Blog

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

Kiedy do logopedy? Czy moje dziecko potrzebuje logopedy? 9 sygnałów, które powinny wzbudzić Twoją czujność.

19-04-2024
Dlaczego moje dziecko nie naśladuje dźwięków zwierząt, gdy jego rówieśnicy to robią?  Czy to normalne, że moje dziecko nie wypowiada określonej głoski w danym wieku? Czy wysuwanie języka podczas mowy powinno zachodzić? Z tymi i wieloma innymi pytaniami często borykają się rodzice... Więcej
Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

Program Aktywna Tablica 2024: jakie pomoce można zakupić w ramach aktywnej tablicy? Jak zdobyć dofinansowanie?

16-04-2024
​W 2024 roku MEN realizuje kolejną, ostatnią już, edycję rządowego Programu Aktywna Tablica 2020-2024, w ramach którego placówki szkolne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych. W budżecie Programu jest do rozdania aż 55 mln. zł a wszystko... Więcej
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON na zakup oprogramowania i sprzętu dla niepełnosprawnych w 2024?

23-02-2024
W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość swobodnego poruszania się stanowią fundament uczestnictwa w życiu społecznym. Dla osób niepełnosprawnych te aspekty mogą jednak stanowić znaczące bariery, ograniczając ich aktywność zawodową, edukacyjną oraz... Więcej