Miękkie piankowe kostki do gry

  • Producent: EDXEDUCATION
  • Kod producenta: 4710953444955

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 49,00 zł brutto
  • Czas realizacji: Wysyłka w 24 godziny
  • 49,00 zł

    39,00 zł z VAT

    CENA KATALOGOWA: 49,00 zł
    OSZCZĘDZASZ: 10,00 zł !

  • Cena produktu z transportem od: 54,90 zł z VAT – Paczkomat InPost<br/>Bezpłatny transport już od 200,00 zł

    Cena produktu z transportem od:
    54,90 zł z VAT – Paczkomat InPost
    Bezpłatny transport już od 200,00 zł
Dodaj do mojej listy

Dla kogo?

Naukę liczenia można połączyć z zabawą, a przykładem tego jest wykorzystanie miękkich piankowych kostek do gry! Kolorowe kostki, na których nadrukowane są pola od 1 do 6, mogą służyć dzieciom już od 3 roku życia. Najmłodsze przedszkolaki z ich pomocą będą ćwiczyć rozwój motoryczny na różne sposoby. Już na tym etapie przybory te wspomagają rozwój koordynacji ruchowej, celności, zasięgu ruchu i percepcji wzrokowej.

Starsze przedszkolaki z piankowymi kostkami mogą doskonalić zdolności matematyczne. Miękkie kostki pomogą usprawniać te umiejętności w wykorzystaniu domowym, ale sprawdzą się także jako wyposażenie placówek edukacyjnych. Takie pomoce dydaktyczne to dobry wybór dla przedszkoli, szkół, świetlic i gabinetów pedagoga.

W ośrodkach wielospecjalistycznych, takich jak np. poradnie psychologiczno-pedagogiczne piankowe kostki będą przydatne w czasie różnych terapii. Skorzysta z nich pedagog, ale też fizjoterapeuta i terapeuta SI. Są to więc uniwersalne przybory do kreatywnych ćwiczeń i nauki przez zabawę.

 

 

 

47-od-3-roku-zycia Zabawka edukacyjna przeznaczona dla dzieci powyżej 3 roku życia
30-motoryka-mala-terapia-reki3 Rozwój motoryki małej
67-umiejetnosci-matematyczne-dodawanie-liczenie-tworzenie-wzorow-i-sekwencji-kategoryzowanie2 Nauka podstaw matematyki: dodawanie
52-percepcja-wzrokowa-zmysl-wzroku Trening percepcji wzrokowej
27-motoryka-duza-koordynacja-ruchowa2 Możliwość wykorzystania podczas ćwiczeń motoryki dużej

 

Dlaczego warto?

  • Łatwiejsze dodawanie dzięki rozwijającej zabawie

Zadania z kostkami do gry to ćwiczenia matematyczne i zabawa w jednym! Wyrzucając określoną liczbę oczek, dziecko uczy się dodawać. Zabawę można przygotować dla jednego dziecka, lub dla kilku przedszkolaków równocześnie. Przykładowo, maluchy, po rzuceniu kostką zapamiętają swoją liczbę, a następnie każdy z nich zbierze tyle przedmiotów do koszyka (lub wykona tyle podskoków/przysiadów), ile oczek wskaże kostka. Wszystkie zebrane przedmioty, w zależności od stopnia trudności i celu zajęć, można dodawać na bieżąco, lub zliczyć je pod koniec zabawy.

 

Duża kostka do gry z pianki wpłynie na rozwój zdolności matematycznych

 

Odczytywanie, jaką liczbę oczek wskazała kostka, gdy przestała się toczyć to sposób na doskonalenie zdolności percepcyjnych. Ponadto czynność ta wymaga też skupienia uwagi. Jeżeli założeniem zabawy jest wyrzucenie możliwie największej liczby oczek, wtedy maluch dodatkowo ćwiczy cierpliwość i wykonywanie zadania aż do osiągnięcia sukcesu.

 

Toczenie kostki w wyznaczonym kierunku lub po określonym torze, a także do celu (np. do bramki, drzwi itp.) doskonali umiejętności z zakresu motoryki dużej. Kontrola wzroku w czasie tych zadań pozwala ćwiczyć też koordynację oko-ręka. Prowadzenie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem miękkich, piankowych kostek do gry może rozwijać też wiele innych umiejętności ruchowych — wszystko zależy od celu terapii i przyjętego stopnia trudności.

 

Duża kostka do gry wpłynie także na rozwój motoryki dużej

 

Pomysły na zabawę

  • "Zbiory skarbów" w parach lub w grupie ‒ trening matematyczny

Zabawa w gromadzenie "skarbów" jest najciekawsza, gdy bierze w niej udział dwójka lub kilkoro dzieci. Jednak można bawić się w ten sposób także w czasie terapii indywidualnej.

Przebieg zabawy:

Dzieci ustawiają się w rzędzie, każde z własnym koszyczkiem/pojemnikiem. Pierwszy przedszkolak rzuca kostką do gry. Liczba oczek, która wypadnie, będzie określała, ile "skarbów" (woreczków/małych piłeczek itp.) maluch ma zapakować do własnego koszyczka. Następnie te same czynności wykonuje kolejne dziecko i tak aż do końca kolejki. Potem każdy pokazuje swoje "skarby" i wyłania się zwycięzcę, który zdobył ich najwięcej. Następnie przechodzi się do drugiej rundy i zdobywa kolejne punkty. Można je sumować z wcześniej zebranymi "skarbami". Pozwala to ćwiczyć dodawanie na wesoło!

 

  • "Tor przeszkód" ‒ doskonalenie motoryki dużej i zdolności liczenia

Tory przeszkód to bardzo lubiane przez dzieci zadania, zarówno na zajęciach indywidualnych, jak i grupowych. Można w nich połączyć trening różnych funkcji. Z kostką do gry zabawa w tor przeszkód jest jeszcze bardziej atrakcyjna! Warto zacząć od ułożenia toru, ustawiając m.in. dyski i półkule sensomotoryczne, podkładki, woreczki z piaskiem itp. Dziecko będzie miało za zadanie rzucić kostką, a następnie wykonać tyle kroków po torze, ile pokaże się oczek. Gdy w zabawie bierze udział dwójka dzieci, drugi maluch wykonuje to samo. Po jego ruchu pora na powtórzenie rzutu przez pierwszego przedszkolaka z miejsca, w którym aktualnie stoi. Po pokazaniu się oczek na kostce dziecko przemieszcza się o odpowiednią liczbę pól, podobnie jak ma to miejsce w wielu grach planszowych. Bawiąc się we dwójkę, wygrywa ten, kto po danej kolejce pierwszy dotrze do mety.

Zabawa w tor przeszkód, w zależności od wykorzystanych akcesoriów, doskonali reakcje równoważne w zadaniach statycznych i dynamicznych. Rozwija też motorykę dużą, koordynację ruchową i wpływa korzystnie na integrację sensoryczną, jednocześnie ćwicząc liczenie!

 

Doskonała pomoc edukacyjna jako nauka liczb dla dzieci

 

  • "Rzuty do bramki" ‒ ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej

Zabawę w rzuty najlepiej przeprowadzić w pomieszczeniu do terapii SI, gdzie można rozłożyć małą bramkę piłkarską. Celem, zamiast bramki mogą być też drzwi, rozłożona szarfa lub hula-hoop itp. Obok bramki należy ustawić kosz z różnymi, niewielkimi przedmiotami (woreczki z grochem itp.). Dziecko ma za zadanie rzucić miękką, piankową kostką do gry w taki sposób, aby toczyła się ona do bramki lub w wyznaczone miejsce. Gdy dotrze już do tego punktu, należy odczytać liczbę oczek, a następnie wyjąć z kosza umieszczonego przy bramce tyle przedmiotów, ile wskazała kostka. Następnie akcesoria te trzeba odłożyć na wyznaczone miejsce (np. na półkę z woreczkami itp.). To samo wykonuje kolejne dziecko.

Jest to zabawa, która równocześnie spełnia liczne zadania terapeutyczne! Toczenie kostki po wskazanym torze to rozwój motoryki dużej, celności i prawidłowego doboru kierunku oraz siły ruchu, a także koordynacji oko-ręka. Następnie dochodzi nauka liczenia, przez odczyt liczby oczek z kostki i wyjęcie odpowiedniej liczby przedmiotów z kosza. Jest to też dobry pomysł na wyrabianie w dzieciach nawyku porządkowania miejsca zabawy.

Ćwiczeń z wykorzystaniem miękkich kostek do gry może być znacznie więcej, a każde z nich warto dopasować do potrzeb terapii i celu zabawy.

 

Co zawiera?

Dwie wykonane z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału kostki do gry.

 

Kostki z pianki dla dzieci powyżej 3 roku życia

 

Główne informacje

Wiek: od 3 roku życia

Wymiary: 75 mm

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Recenzje


Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
Ikony pochodzą ze strony https://www.flaticon.com/

Na blogu

9 pomysłów na zabawy rozwijające zmysł dotyku. Te pomoce terapeutyczne wykonasz własnoręcznie.

9 pomysłów na zabawy rozwijające zmysł dotyku. Te pomoce terapeutyczne wykonasz własnoręcznie.

25-08-2023
W poprzednim artykule wspominaliśmy o tym, jak istotny jest zmysł dotyku, w prawidłowym rozwoju dziecka. Dziś nadszedł czas na propozycje codziennych czynności i zabaw, stymulujących zmysł dotyku. Mamy dla Ciebie 9 pomysłów na zabawy rozwijające zmysł dotyku. Którą z nich wybierasz?

więcej

Zmysł dotyku a rozwój dziecka

Zmysł dotyku a rozwój dziecka

24-07-2023
Twoje dziecko nie lubi przytulać się, mimo iż nie dzieje mu się żadna krzywda? Nieswojo czuje się w zatłoczonych miejscach, mimo iż jest ze znanymi mu osobami? A może denerwują go niektóre ubrania, a nie ma uczulenia na żadne materiały, lub nie lubi bawić się różnego rodzaju...

więcej

Poranny krąg – wielozmysłowe poznawanie świata

Poranny krąg – wielozmysłowe poznawanie świata

23-05-2023
Dzisiaj kilka słów o edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnych, o sposobie wprowadzania ich w świat przyrody, pór roku. Mówiąc o edukacji, nasuwają się pytania: czy edukacja w tym zakresie powinna ograniczać się do teorii? Czy dzieci powinno usadzać się w ławkach z...

więcej