130,00 zł
109,00 zł z VAT
Matematyczna tarcza do rzucania to zarówno pomoc w nauce, jak i pomysł na ciekawą zabawę. W zestawie znajdują się 3 okrągłe tarcze. Każda z nich to inny poziom trudności.
Pierwsza tarcza jest podzielona na pola opisane cyframi od 0 do 10.
Druga ‒ od 0 do 20.
Trzecia składa się z części z numerami 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100.
Dołączone do kompletu piłeczki mają nałożone rzepy i przyczepiają się do każdej tarczy. Z zestawu mogą korzystać nawet przedszkolaki (już od 3 roku życia), próbując początkowo wycelować piłeczką w tarczę. Następnie warto wprowadzać kolejne zabawy, a pomysłów na ich przeprowadzenie może być wiele.
W ten sposób dziecko może opanować podstawowe zagadnienia matematyczne. Dodawanie i mnożenie dzięki takim akcesoriom będą chętniej ćwiczone. Zestaw tarczy i piłeczek, który zarówno bawi, jak i uczy, przyda się w każdej świetlicy, poradni psychologiczno-pedagogicznej (zwłaszcza w gabinecie pedagoga, fizjoterapeuty oraz terapeuty SI), a także w placówkach edukacyjnych (przedszkola, szkoły). Matematyczna tarcza może być też pomysłem na domową naukę liczenia.
Wyraźnie oznaczone na tarczy cyfry mogą pomóc przedszkolakowi nauczyć się je rozróżniać.
Przykładowo, warto zaaranżować następującą zabawę:
Dziecko siedzi przy stoliku, na blacie ułożona jest tarcza. Maluch sięga po piłeczkę i przyczepia ją do wskazanej cyfry. Gdy nauczyciel lub terapeuta mówi, aby przedszkolak wskazał cyfrę 5, dziecko przyczepia piłeczkę do pola z piątką. Podobnie z innymi cyframi. Dzieci bardzo lubią pomoce edukacyjne, w których da się przyczepiać i odczepiać elementy, co dodatkowo jest bardzo korzystne dla rozwoju sensorycznego.
U dzieci uczących się dodawać, a w wieku szkolnym również mnożyć, można do treningu tych działań wykorzystać zabawy matematyczne z tarczą do rzucania.
Przykłady zabaw:
Dziecko rzuca piłeczką w stronę tarczy i zapamiętuje cyfrę, w którą udało się trafić. Następnie celuje kolejną piłeczką, po czym dodaje uzyskaną wartość do poprzedniej i postępuje tak aż do wykorzystania wszystkich 9 piłeczek.
Dziecko rzuca kolejno dziewięcioma piłeczkami w stronę tarczy. Po wykonaniu 9 rzutów zlicza wszystkie punkty, czyli cyfry, na których znalazły się przyczepione do tarczy piłeczki.
Wykorzystując tarczę z cyframi od 0 do 10, dziecko rzuca dwoma piłeczkami, po czym mnoży cyfry, w które udało się trafić (maluch próbuje wykonać tyle rzutów, aż dwie piłeczki celnie znajdą się na tarczy).
Sięganie po piłeczki, rzucanie nimi w tarczę i próby trafienia w wybrane pole to dobry trening koordynacji wzrokowo-ruchowej. W takich zabawach ruch ręki współdziała ze zmysłem wzroku, co pomaga uzyskać zamierzony efekt.
W czasie zabaw z tarczą matematyczną dziecko ćwiczy ruchy wykonywane przez rękę, a także dobiera ich kierunek i siłę. Wpływa to korzystnie na rozwój kolejnych umiejętności ruchowych. Rzucanie piłeczką do tarczy jest także możliwością wstania z krzesła w czasie nauki, co może stanowić element gimnastyki śródlekcyjnej.
Rzucanie piłeczkami do tarczy jest odbierane przez dzieci jako atrakcyjna zabawa. Dzięki temu chętniej zapoznają się z cyframi, a także ćwiczą matematyczne rachunki. Korzystanie z tarczy można urozmaicać na wiele sposobów, według indywidualnych potrzeb. W czasie takiej zabawy można:
zmienić pozycję wyjściową (dziecko może rzucać piłeczką nie tylko z pozycji stojącej, ale też z siedzącej, a nawet z klęku lub leżenia, w tym z pozycji korekcyjnej)
zmieniać odległość, z której maluch celuje piłeczką do tarczy
trafiać piłeczką do tarczy, siedząc na huśtawce do terapii SI, co stanowi dodatkową stymulację wielozmysłową.
3 tarcze (z cyframi 0 - 10, 0 - 20 i 10 - 100)
9 małych piłeczek do rzucania
Wiek: od 3 r.ż.
Średnica tarczy: 450 mm