Zakupy bez konieczności rejestrowania się!
Bezpłatna dostawa: Paczkomaty InPost - od 150 zł | Kurier 48 - od 300 zł | UPS - od 700 zł Facebook
Szanowni klienci, informujemy, że sklep internetowy działa w pełnym zakresie. Zamówienia realizowane są bez żadnych zmian.

Cognitomniac Terapia + Akademia Umysłu Trójpak 1

  • Producent: HARPO
  • 5 999,00 zł

    5 799,00 zł z VAT

    OSZCZĘDZASZ 200,00 zł !

  • Cena produktu z transportem od:
    5 799,00 zł z VAT – Firma kurierska (transport gratis)
  • Warunki i koszty dostawy
    Cena z transportem:
    5 799,00 zł Paczkomat InPost (bezpłatnie)
    5 799,00 zł Poczta Polska Kurier 48 (bezpłatnie)
    5 799,00 zł Firma kurierska (bezpłatnie)
    5 824,00 zł Firma kurierska - Pobranie (+25,00 zł)
  • Ocena:
    Dodaj ocenę:
Dodaj do mojej listy

Dla kogo ?

Cognitomniac Terapia to komputerowa forma terapii – narzędzie, służące przede wszystkim do rozwoju funkcji poznawczych. Stymuluje i wspomaga pamięć, uwagę, myślenie, spostrzegawczość, funkcje wzrokowo-przestrzenne, funkcje językowe, kompetencje społeczne oraz wiele innych. Przeznaczony jest dla terapeutów, psychologów, pedagogów, lekarzy, którzy poszukują atrakcyjnych form pomocniczych do wykorzystania w swoich terapiach.  Sprawdzi się zarówno w rehabilitacji osób z dysfunkcjami poznawczymi, jak i we wspomaganiu rozwoju poznawczego u osób bez zaburzeń. Pakiet składa się z gotowych zestawów gier, które rozwijają dane obszary funkcjonowania poznawczego. Atrakcyjna szata graficzna oraz przyjazny głos lektora zamieniają zwykłą terapię w wesołą przygodę oraz ciekawe uzupełnienie codziennej nauki. System powstał w konsultacji z psychologami i pedagogami. Producent współpracuje także z ośrodkami terapeutycznymi, a wszystko po to, by jak najlepiej dopasować się do potrzeb użytkowników.

 

 

Cognitomniac Terapia - inforgrafika

 

 

Jak działa ?

System podzielony jest na 10 pakietów dedykowanych do rozwoju danych kompetencji lub dysfunkcji. Terapia to komplet wszystkich pakietów z serii Cognitomniac, w skład którego wchodzą:

  • Cognitomniac Uwaga
  • Cognitomniac Pamięć
  • Cognitomniac Myślenie
  • Cognitomniac Postrzeganie
  • Cognitomniac Kompetencje Społeczne
  • Cognitomniac Komunikacja
  • Cognitomniac Autyzm
  • Cognitomniac ADHD
  • Cognitomniac Trudności Szkolne
  • Cognitomniac Dorosły
  • Dodatkowo istnieje możliwość tworzenia własnych zestawów gier!

Kluczowym elementem Cognitomniaca jest podział na role. W systemie istnieją 3 role: Terapeuta, Opiekun oraz Gracz. Terapeuta dysponuje profilem zarządzającym, dzięki czemu może regulować wszystkie opcje dostępne w systemie oraz dostosować grę do dysfunkcji poznawczych Gracza, jedocześnie monitorując proces terapeutyczny. Opiekun to panel pośredni między Terapeutą, a Graczem, który zawiera najważniejsze opcje, jednak bez możliwości ustalania ich szczegółów.  Z kolei Gracz, czyli najprostszy panel opcji, może regulować jedynie poziom trudności oraz stymulacji sensorycznej swojej gry.

Poziom trudności gry jest dostosowywany automatycznie do wyników osiąganych przez Gracza. Zdobyte punkty są zapisywane w archiwum, dzięki czemu efekt pracy może być poddany ocenie Terapeuty.

Gry w pakiecie Cognitomniac są zaprogramowane w taki sposób, by mogły z nich korzystać osoby z ograniczeniami motorycznymi. Do obsługi programu można śmiało skorzystać z alternatywnych urządzeń sterujących komputerem, takich jak mysz nagłowna, mysz sterowana ustami, urządzenia typu „eye-tracker”, powiększone trackballe, przyciski. Sterowanie klawiaturowe jest przystosowane do osób niepełnosprawnych dzięki ograniczonej liczbie klawiszy sterujących.

System pozwala na dowolną konfigurację gier za pomocą wielu dostępnych opcji. Dzięki nim możliwe są takie działania jak:

  • Zmiana procedur rozgrywki tak, by ułatwić/ urozmaicić grę,

  • Kontrola stymulacji sensorycznej,

  • Modyfikacja poziomu trudności (np. poprzez kontrolowanie czasu reakcji, liczbę odpowiedzi do wyboru),

  • Kontrolowanie liczby komunikatów tekstowych i werbalnych podczas rozgrywki,

  • Sposób prezentowania wyników gracza oraz dopasowywanie gratyfikacji w czasie gry.

 

Co zawiera pakiet Cognitomniac Terapia?

System podzielony jest na 10 pakietów dedykowanych do rozwoju danych kompetencji lub dysfunkcji. Terapia to komplet wszystkich pakietów z serii Cognitomniac, w skład którego wchodzą: tablica, kuchnia, łąka, kino, flipczart, pranie, sklep, fabryka, szafa grająca, gazeta, dom, garderoba, neony.

  • Tablica – zadanie gracza to zapamiętanie obrazków pojawiających się na ekranie, a następnie znalezienie i zaznaczenie ich w większej grupie. W grze pojawiają się różne kategorie obrazków: dom, zwierzęta, znaki drogowe i flagi, ubrania. Pacjent/ osoba użytkująca rozwija tutaj takie umiejętności jak uwaga i pamięć wzrokowa. Poziom trudności gry reguluje się poprzez określanie czasu ekspozycji lub czasu rozgrywki. Dodatkowym utrudnieniem może być również dodanie dystraktorów.

 

 

  • Kuchnia - gra polega na umieszczaniu przedmiotów kuchennych w przynależnych dla nich miejscach (np. schowanie naczyń do szafki, włożenie jedzenia do lodówki). Rozwija takie kompetencje jak uwaga (podzielność, selektywność, trwałość), pamięć wzrokowa, przestrzenna oraz praktyczna, myślenie (kategoryzowanie). Dodatkowo, nabyte umiejętności przydają się również w codziennych czynnościach domowych.  Poziom trudności gry rośnie wraz z liczbą szafek do zapamiętania, ograniczonym czasem ekspozycji przedmiotów oraz czasem reakcji i decyzji gracza.

 

  • Łąka - W grze tej celem gracza jest zarejestrowanie szybkoznikających dwóch obrazów. Jeden obraz będzie pasujący do tła drugi nie.Zadaniem gracza będzie kliknięcie w pasujący obrazek lub miejsce gdzie dany obraz się znajdował. Jeżeli tłem gry będzie łąka to obrazem pasującym będzie np. koń a niepasującym telewizor. Gra pozwala nam ćwiczyć uwagę selektywną a zwłaszcza:
    • czułość – oczekiwanie na pojawienie się odpowiedniego bodźca przy jednoczesnym ignorowaniu dystraktorów,
    • przerzutność- szybka zmiana kierunku kanału uwagowego z jednego bodźca na inny.

 

  • Kino – gra opiera się na stworzeniu kategorii poznawczej, której można przypisać przedmioty z obrazków.  Zadaniem gracza jest wskazanie przedmiotu pasującego do stworzonej wcześniej kategorii. Gra rozwija myślenie w aspekcie operacyjnym (abstrahowanie, kojarzenie, uogólnianie) oraz uwagę. Poziom trudności polega na wykorzystywaniu przez gracza coraz szerszej wiedzy ogólnej oraz coraz wyższego poziomu abstrakcji.

 

  • Flipczart – zadaniem gracza jest odkrycie zasady porządkującej ciągi liczb lub wyrazów, a następnie uzupełnienie takiego ciągu w pustym miejscu. Przykładowym ciągiem wyrazów może być np. tekst piosenki, który gracz musi dokończyć, wybierając jedną z podanych możliwości odpowiedzi. Gra rozwija myślenie operacyjne (abstrahowanie, uogólnianie, kojarzenie), zdolności matematyczne oraz uwagę. Poziom trudności rośnie wraz z awansem – reguły porządkujące ciąg stają się coraz bardziej skomplikowane, liczby coraz większe, a przysłowia i teksty coraz bardziej abstrakcyjne..

 

  • Pranie - przed graczem stoi zadanie polegające na odkryciu zasady porządkującej figury pojawiające się na planszy, a następnie uzupełnienie przyjętego schematu brakującą figurą. Gra rozwija przede wszystkim myślenie operacyjne, w tym abstrahowanie, kojarzenie, uogólniane oraz uwagę  Poziom trudności przejawia się coraz trudniejszymi figurami oraz coraz bardziej skomplikowanymi regułami porządkującymi.

 

  • Sklep – to kolejna gra która znajdzie zastosowanie w codziennych czynnościach praktycznych. Gracz ma za zadanie zrobić „wirtualne zakupy” wybierając ze sklepowych półek produkty, które znalazły się na zapamiętanej wcześniej liście zakupów. Gra rozwija kompetencje takie jak pamięć, przeszukiwanie, percepcję wzrokową oraz wiedzę o produktach. Trudność rozgrywki rośnie wraz z liczbą produktów, które gracz musi zapamiętać. Dodatkowe opcje umożliwiają m.in. wybranie produktów mniej lub bardziej popularnych, a także określenie wielkości sklepu.

 

  • Fabryka – W zależności z której strony ekranu spada przedmiot zadaniem gracza jest odpowiednie wciskanie przycisku „prawo” lub „lewo”. Zadaniem gry jest ćwiczenie percepcji wzrokowej na coraz to szerszym polu gry. W miarę postępów w grze zwiększa się odległość między przedmiotami oraz szybkość ich spadania co przekłada się na potrzebę szybszego przerzucania uwagi z jednej strony ekranu na drugi.

 

  • Szafa grająca - gra polega na dopasowywaniu obrazków do usłyszanych dźwięków. Na podstawie dźwięków spotykanych w życiu codziennym, odgłosów natury oraz instrumentów muzycznych, gracz rozwija swoją analizę słuchową. Trudność rozgrywki regulowana jest za pomocą liczby dostępnych odpowiedzi oraz liczby dźwięków, które trzeba dopasować zgodnie z kolejnością ich występowania.

 

  • Gazeta – zadaniem gracza jest znalezienie tekstu wzorcowego (litery/ liczby/ znaki) wśród grupy podobnych bodźców. W gazecie pojawiają się bodźce prawidłowe oraz bodźce zakłócające. Gracz znajduje zapamiętane przez siebie znaki przeszukując zawartość tekstu. Gra ćwiczy odszukiwanie odpowiedniego sygnału zakłócanego przez szumy, rozwija percepcję wzorkową, ćwiczy umiejętność przeszukiwania oraz pamięć operacyjną.

 

  • Dom - Zadaniem gracza jest wybranie właściwego obrazka, pasującego do danego pomieszczenia domowego. Jeśli gra toczy się na tle salonu, właściwym przedmiotem będzie tutaj kanapa, a niewłaściwym lodówka. Gra przyczynia się do rozwoju myślenia operacyjnego, percepcji wzrokowej oraz wiedzy w zakresie przeznaczenia przedmiotów codziennego użytku. Pozom trudności regulowany jest tutaj poprzez stopniowe ograniczanie długości czasu odpowiedzi.Dodatkowo istnieje możliwość tworzenia własnych zestawów gier!Dodatkowo istnieje możliwość tworzenia własnych zestawów gier!

 

 

  • Garderoba – gracz ma za zadanie dopasować strój do odpowiedniej postaci. Stroje są przyporządkowane w oparciu o stereotypowe postrzeganie danych zwodów lub grup etnicznych. Gracz pogłębia swoją wiedzę o zawodach oraz o kulturze, a także ćwiczy swą spostrzegawczość. Oprócz stroju dopasowuje również charakterystyczne dla postaci atrybuty, np. pióropusz dla Indianina, globus dla podróżnika. Poziom trudności polega na pojawianiu się coraz mniej popularnych zawodów.

 

 

  • Neony - rozgrywka polega na rozpoznaniu przez gracza koloru lub treści napisu wyświetlanego na planszy. Dodatkowe utrudnienie polega na tym, że nazwy kolorów dla „zmyłki” wyświetlone są w innych barwach niż sugeruje ich nazwa. Gra rozwija elastyczność uwagi, szybkość przetwarzania informacji, czujność, percepcję wzrokową, płynność poznawczą oraz kontrolę wykonawczą. Uczą również znajomości kolorów.

 

Czym wyróżnia się nasza oferta?

Kup dziś w Arante a otrzymasz program komputerowy Akademia Umysłu - TRÓJPAK 1 (Pamięć - Koncentracja - Szybkie Czytanie) - doskonałe uzupełnienie produktu Cognitomniac Terapia

Akademia Umysłu - TRÓJPAK 1 - gratisU nas także transport kurierem i ubezpieczenie otrzymujesz w cenie. Specjalizujemy się w sprzedaży dla szkół i placówek edukacyjnych więc, staramy się spełniać indywidualne potrzeby.

 

Dlaczego warto ?

Cognitomniac Kompetencje Społeczne to ciekawa alternatywa dla zwykłej terapii. Pakiet gier dostępnych w systemie daje szerokie spektrum zastosowań zarówno dla Terapeuty, jak i Gracza. Sprawdzi się u osób, które mają problemy z prawidłowym funkcjonowaniem w społeczeństwie – zarówno w aspekcie psychicznym, jak i fizycznym. Gry wchodzące w skład pakietu uczą m.in. prawidłowego zastosowania danych przedmiotów użytku codziennego, dopasowywania dźwięków do obrazów, a także logicznego myślenia i rozumowania.

Program znajdzie swoje zastosowanie w ośrodku terapeutycznym, szkole, a nawet w domowym zaciszu. Sprawdzi się zarówno u dzieci, jak i dorosłych oraz u osób z zaburzeniami psychicznymi i dysfunkcjami społecznymi.

 

  • Terapia za pomocą specjalistycznych gier komputerowych jest atrakcyjna dla pacjenta

  • W rękach świadomego terapeuty jest bardzo efektywnym narzędziem terapeutycznym

  • Ćwiczy i rozwija myślenie operacyjne, abstrahowanie, kojarzenie oraz kategoryzację

  • Przeznaczone dla osób w każdym wieku, mających problem z poprawnym funkcjonowaniem w społeczeństwie

  • Podział na role pozwala przenieść terapię poza gabinet terapeuty, dzięki czemu pacjent może pracować sam pod nadzorem opiekuna

  • Szeroka elastyczność ustawienia parametrów pozwala na optymalne dostosowanie do potrzeb pacjenta i indywidualizację terapii

  • Ze wzrostem kompetencji pacjenta wzrasta poziom trudności aby stale podnosić jego umiejętności

  • Analiza wyników w formie graficznej ułatwia terapeucie podejmowanie decyzji w kwestii dostosowania terapii

  • Forma gier dostosowana jest do wymagań osób wymagających terapii – nie występuje przestymulowanie

  • W każdej grze występują dystraktory – dodatkowe elementy graficzne i dźwiękowe, które mają rozpraszać graczy i odwracać uwagę od rozwiązywanego zadania. Takie rozwiązanie uczy skupienia uwagi na celu

  • Gry uczą praktycznych czynności życia codziennego

  • Program można wykorzystać zarówno w gabinecie jak i w szkole oraz domu

  • Poszerza wiedzę w zakresie rozpoznawania dźwięków, odgłosów, cytatów

  • Pomaga w dopasowywaniu przedmiotów do odpowiadającego im miejsca

  • Uczy prawidłowego zastosowania przedmiotów użytku codziennego

 

Wymagania sprzętowe:

  • Windows:
    • Procesor: 2,33 GHz lub szybszy
    • System operacyjny: Windows 7, 8/8.1, 10
    • Pamięć RAM: 1 GB
  • Mac OS:
    • Procesor: Intel Core Duo 1,83 GHz lub szybszy
    • System operacyjny: Mac OS X 10.6, 10.7 lub 10.8
    • Pamięć RAM: 1 G
  • Inne:
  • rozdzielczość minimalna 1024×768
  • karta dźwiękowa do odtwarzania lektora i dźwięków z gier (niektóre gry wymagają dźwięku)

Błyskawiczna dostawa

Błyskawiczna dostawa

Bezpłatna dostawa i ubezpieczenie przesyłki

Bezpłatna dostawa i ubezpieczenie przesyłki

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Kupujesz bezpiecznie w sprawdzonym sklepie

Możliwość negocjacji ceny przy większych zamówieniach

Możliwość negocjacji ceny przy większych zamówieniach

Kupując ten produkt otrzymujesz dodatkowy gratis. Szczegóły w opisie

Kupując ten produkt otrzymujesz dodatkowy gratis. Szczegóły w opisie

Możliwość otrzymania Karty Stałego Klienta

Możliwość otrzymania Karty Stałego Klienta
Mimo dołożenia wszelkich możliwych starań nie możemy zagwarantować, że publikowane opisy nie zawierają uchybień lub błędów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania, publikowania bez zgody właściciela.
  • Ponad 20 lat na rynku

  • tylko legalneoprogramowanie

  • szybkie dostawy

  • możliwość negocjacji cen

  • Bezpieczne zakupy

  • Profesjonalnedoradztwo

  • Przejrzyste zakupy

Na blogu

Kilka pomysłów Marii Montessori na kształtowanie umiejętności matematycznych dziecka w domowym zaciszu

Kilka pomysłów Marii Montessori na kształtowanie umiejętności matematycznych dziecka w domowym zaciszu

10-06-2020
Zobacz proste sposoby na ciekawą i przyjemną edukację matematyczną

więcej

MPP Matematyka – recenzja oprogramowania

MPP Matematyka – recenzja oprogramowania

25-02-2020
MPP Matematyka – recenzja oprogramowania dla szkoły podstawowej

więcej